Influence of student?s aggressivity rate to school classroom climate
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897136" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897136 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/05/02_skoda_doulik_svobodova_ssf_1_22.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/05/02_skoda_doulik_svobodova_ssf_1_22.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2022.21.1.19-30" target="_blank" >10.54937/ssf.2022.21.1.19-30</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv míry agresivity žáků na klima školní třídy
Original language description
Cílem výzkumného příspěvku je zjistit, zda míra agresivního chování jedince má vliv na školní klima třídy. Použit je kvantitativní metodologický design, který hodnotí vliv míry fyzické a verbální agresivity, hostility a vzteku na základní aspekty utvářející klima třídy: vztahy mezi spolužáky a jejich spolupráci, vnímání učitele jako zdroj opory a osoby s rovným přístupem, přenosem naučeného mezi školou a rodinou, preferováním soutěžení a vnímání dění během přestávek. Provedeno bylo dotazníkové šetření u celkem 205 respondentů na 2. stupni vybraných základní školy. Realizováno bylo ve školním roce 2020/2021. Použity byly standardizované výzkumné nástroje ? česká verze dotazníku Buss and Perry aggression questionnaire a dotazník Klima školní třídy (Mareš, Ježek). Získaná data jsou vyhodnocena a statisticky zpracována.
Czech name
Vliv míry agresivity žáků na klima školní třídy
Czech description
Cílem výzkumného příspěvku je zjistit, zda míra agresivního chování jedince má vliv na školní klima třídy. Použit je kvantitativní metodologický design, který hodnotí vliv míry fyzické a verbální agresivity, hostility a vzteku na základní aspekty utvářející klima třídy: vztahy mezi spolužáky a jejich spolupráci, vnímání učitele jako zdroj opory a osoby s rovným přístupem, přenosem naučeného mezi školou a rodinou, preferováním soutěžení a vnímání dění během přestávek. Provedeno bylo dotazníkové šetření u celkem 205 respondentů na 2. stupni vybraných základní školy. Realizováno bylo ve školním roce 2020/2021. Použity byly standardizované výzkumné nástroje ? česká verze dotazníku Buss and Perry aggression questionnaire a dotazník Klima školní třídy (Mareš, Ježek). Získaná data jsou vyhodnocena a statisticky zpracována.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
22
Pages from-to
19-30
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—