All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The influence of cognitive abilities on the development of science literacy among primary school pupils

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897795" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897795 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv kognitivních schopností na rozvoj přírodovědné gramotnosti u áků prvního stupně základní školy

  • Original language description

    Cílem publikace (monografie) s názvem Vliv kognitivních schopností na rozvoj přírodovědné gramotnosti u áků prvního stupně základní školy je rozpoznat odlišnosti v kognitivních schopnostech u áků prvního stupně základní školy ve vztahu k míře jejich přírodovědné gramotnosti.Teoretická část předloené monografie se úzce dotýká problematiky kognitivních schopností a rozvojem přírodovědné gramotnosti u áků mladšího školního věku. Věnujeme se obecnému vymezení přírodovědné gramotnosti z historického vývoje. Reflektujeme a diskutujeme z vybraných výzkumů významné faktory, ovlivňující podmínky, průběh a výsledky vzdělávání áků v přírodních vědách. Předmětem našeho zájmu jsou i monosti rozvoje přírodovědné gramotnosti.Výzkumnou část naší práce tvoří výsledky šetření standardizovaným Testem kognitivních schopností-TKS (Thorndike &amp; Hagen, 1998) a didaktickým testem zaměřeným na zjištění úrovně přírodovědné gramotnosti u áků čtvrtých ročníků základních škol, který je inspirovaný uvolněnými úlohami mezinárodního šetření TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study). Cílem výzkumného šetření je ověřit vliv kognitivních schopností ve vztahu k rozvoji přírodovědné gramotnosti. Celkový počet respondentů výzkumného šetření je 393, z toho 211 chlapců (54 %) a 182 dívek (46 %). Z výsledků byla zjištěna středně silná korelace vlivu kognitivních schopností na výsledky áků v didaktickém testu přírodovědné gramotnosti. Součástí práce je také širší polemika zjištěných závěrů, formulace relevantních závěrů a doporučení pro praxi primárního přírodovědného vzdělávání.

  • Czech name

    Vliv kognitivních schopností na rozvoj přírodovědné gramotnosti u áků prvního stupně základní školy

  • Czech description

    Cílem publikace (monografie) s názvem Vliv kognitivních schopností na rozvoj přírodovědné gramotnosti u áků prvního stupně základní školy je rozpoznat odlišnosti v kognitivních schopnostech u áků prvního stupně základní školy ve vztahu k míře jejich přírodovědné gramotnosti.Teoretická část předloené monografie se úzce dotýká problematiky kognitivních schopností a rozvojem přírodovědné gramotnosti u áků mladšího školního věku. Věnujeme se obecnému vymezení přírodovědné gramotnosti z historického vývoje. Reflektujeme a diskutujeme z vybraných výzkumů významné faktory, ovlivňující podmínky, průběh a výsledky vzdělávání áků v přírodních vědách. Předmětem našeho zájmu jsou i monosti rozvoje přírodovědné gramotnosti.Výzkumnou část naší práce tvoří výsledky šetření standardizovaným Testem kognitivních schopností-TKS (Thorndike &amp; Hagen, 1998) a didaktickým testem zaměřeným na zjištění úrovně přírodovědné gramotnosti u áků čtvrtých ročníků základních škol, který je inspirovaný uvolněnými úlohami mezinárodního šetření TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study). Cílem výzkumného šetření je ověřit vliv kognitivních schopností ve vztahu k rozvoji přírodovědné gramotnosti. Celkový počet respondentů výzkumného šetření je 393, z toho 211 chlapců (54 %) a 182 dívek (46 %). Z výsledků byla zjištěna středně silná korelace vlivu kognitivních schopností na výsledky áků v didaktickém testu přírodovědné gramotnosti. Součástí práce je také širší polemika zjištěných závěrů, formulace relevantních závěrů a doporučení pro praxi primárního přírodovědného vzdělávání.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7561-426-1

  • Number of pages

    147

  • Publisher name

    Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book