All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Children's conceptions of deserts in elementary school pupils in spatial contexts

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43897682" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43897682 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/641" target="_blank" >https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/641</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.167-179" target="_blank" >10.17846/GI.2022.26.1.167-179</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dětská pojetí pouští u áků základních škol v prostorových souvislostech

  • Original language description

    Cílem příspěvku je zhodnotit stav dětských pojetí a moných miskoncepcí o prostorových souvislostech pouští mezi studenty nišího sekundárního vzdělávání. K naplnění cíle byla pouita kombinace dvou výzkumných metod, a to analýzy dětské kresby a mentálního mapování. Právě tato kombinace metod dokáe identifikovat prostorový kontext dětských pojetí áků s různými předpoklady. Výsledky studie provedené mezi 592 respondenty ukazují, e áci mají velmi stereotypní pojetí pouště; áci si poušť představují především jako písečnou oblast s minimálními srákami a typickou flórou a faunou, jako jsou kaktusy, palmy, velbloudi apod. Naprostá většina studentů dokáe lokalizovat pouště v severní Africe, ale v jiných regionech mají s lokalizací problém. Častou mylnou představou je lokalizace pouští v oblasti střední Jiní Ameriky, tedy v oblasti, kde se nacházejí tropické deštné lesy.

  • Czech name

    Dětská pojetí pouští u áků základních škol v prostorových souvislostech

  • Czech description

    Cílem příspěvku je zhodnotit stav dětských pojetí a moných miskoncepcí o prostorových souvislostech pouští mezi studenty nišího sekundárního vzdělávání. K naplnění cíle byla pouita kombinace dvou výzkumných metod, a to analýzy dětské kresby a mentálního mapování. Právě tato kombinace metod dokáe identifikovat prostorový kontext dětských pojetí áků s různými předpoklady. Výsledky studie provedené mezi 592 respondenty ukazují, e áci mají velmi stereotypní pojetí pouště; áci si poušť představují především jako písečnou oblast s minimálními srákami a typickou flórou a faunou, jako jsou kaktusy, palmy, velbloudi apod. Naprostá většina studentů dokáe lokalizovat pouště v severní Africe, ale v jiných regionech mají s lokalizací problém. Častou mylnou představou je lokalizace pouští v oblasti střední Jiní Ameriky, tedy v oblasti, kde se nacházejí tropické deštné lesy.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Geografické informácie

  • ISSN

    1337-9453

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    26

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    167-179

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database