The Shopping Behaviour of Senior Citizens
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F14%3A43886171" target="_blank" >RIV/44555601:13510/14:43886171 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nákupní chování seniorů
Original language description
Spotřebitelské chování, jako specifický typ chování vznikající v procesu spotřeby, se mění pod vlivem působení různých faktorů. Jedním z těchto faktorů je i věk spotřebitelů. Se zvyšujícím věkem se mění požadavky nákupního chování zákazníků, ať už v oblasti preferování typu prodejny, vzdálenosti prodejny nebo četnosti nakupování. Cílem článku je zkoumání změn nákupního chování zákazníků z hlediska věku a regionální segmentace. Příspěvek za pomoci dotazníkového šetření zkoumá u zákazníků věkové struktury 60 let a více v Ústeckém kraji působení osobních a psychologických faktorů na jejich nákupní chování. Výsledky v článku ukazují, že maloobchodníci by měli věnovat pozornost změnám demografického vývoje na trzích, protože různé formy působení na nákupní chování zákazníka, souvisí s věkovou strukturou obyvatelstva.
Czech name
Nákupní chování seniorů
Czech description
Spotřebitelské chování, jako specifický typ chování vznikající v procesu spotřeby, se mění pod vlivem působení různých faktorů. Jedním z těchto faktorů je i věk spotřebitelů. Se zvyšujícím věkem se mění požadavky nákupního chování zákazníků, ať už v oblasti preferování typu prodejny, vzdálenosti prodejny nebo četnosti nakupování. Cílem článku je zkoumání změn nákupního chování zákazníků z hlediska věku a regionální segmentace. Příspěvek za pomoci dotazníkového šetření zkoumá u zákazníků věkové struktury 60 let a více v Ústeckém kraji působení osobních a psychologických faktorů na jejich nákupní chování. Výsledky v článku ukazují, že maloobchodníci by měli věnovat pozornost změnám demografického vývoje na trzích, protože různé formy působení na nákupní chování zákazníka, souvisí s věkovou strukturou obyvatelstva.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2014
ISBN
978-80-7509-139-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
360-367
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Oct 23, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000371585700039