Image - one of the factors influencing customer value in retailing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F06%3A%401389006" target="_blank" >RIV/46747885:24310/06:@1389006 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Image - one of the factors influencing customer value in retailing
Original language description
The paper discusses the issue of clothing store image as one of the factors affecting the customer value. The customer value depends on customer store loyalty. The customer store choice process is to a great degree influenced by store image, ie. store attributes and their perception (evaluation) by customers. The paper brings a theoretical background of retail image, retail image attributes and their measurement as well as the findings of the researches conducted in the clothing retailing in the Czech Republic and abroad.
Czech name
Image - jeden z faktorů ovlivňujících hodnotu zákazníka v maloobchodě
Czech description
Článek vychází z charakteristiky a definice image, vymezuje jeho atributy a možné způsoby jejich měření. Teoretické východisko je doplněno přehledem nejdůležitějších poznatků získaných výzkumy, které byly provedené v oblasti maloobchodu oděvním zboží v zahraničí i v České republice.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
80-7318-394-3
Number of pages
202
Publisher name
Mladá edice FMK UTB
Place of publication
UTB Zlín
UT code for WoS book
—