All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why Is CRM Important for Companies

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F06%3A%401389011" target="_blank" >RIV/46747885:24310/06:@1389011 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Why Is CRM Important for Companies

  • Original language description

    CRM is an approach which helps to identify, get and keep the customer. It lets organizations control and coordinate the interaction with customers. CRM helps companies to intensify a value of each interaction like that and due to this interaction extendbetter economical results. Operating with the relationship of customers helps one learn more about its clients and segment them accordingly, to get better quality and effectiveness in communication between the company and customer. The article briefly describes what is necessary to concentrate on before starting with CRM in companies.

  • Czech name

    Proč je CRM pro firmy důležité

  • Czech description

    CRM je přístupem, který napomáhá k identifikaci, získání a udržení si zákazníka. Umožňuje organizacím řídit a koordinovat interakci se zákazníky. CRM napomáhá zvyšovat hodnotu každé takové interakce a díky tomu také zlepšovat ekonomické výsledky. Využívání tohoto přístupu vede k lepšímu poznání klientů a jejich segmentaci, ke zlepšení kvality a efektivity komunikace mezi společností a zákazníkem. Článek stručně naznačuje důležité oblasti, kterým je nutné věnovat pozornost před samotným zahájením CRM vespolečnosti.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    The International Scientific Conference Customer Relationship Management 06

  • ISBN

    80-7194-909-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

    86

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Lázně Bohdaneč

  • Event date

    Nov 7, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article