The Persuasive Strategies in Czech Advertisments
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F08%3A%230000303" target="_blank" >RIV/47813059:19520/08:#0000303 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Persvazivní strategie v českých reklamách
Original language description
Předmětem zájmu článku Persvazivní strategie v českých reklamách je jeden z nejtypičtějších komunikátů s primární persvazivní funkcí v současné době - reklama - a to především její verbální složka. Hlavním cílem práce je navrhnout možnou klasifikaci persvazivních sdělení, která se v současných českých reklamách objevují. Klasifikace byla inspirována článkem H. Jílkové Persvazivní metody v reklamním textu a utvářela se na základě textové analýzy souboru čítajícího více než 400 tištěných reklam. Reklamnístrategie byly v první fázi rozděleny do tří okruhů podle toho, zda se zaměřují především na propagovaný produkt či službu, na zdroj reklamního sdělení (výrobce či poskytovatele služeb) nebo na jeho příjemce. V rámci těchto tří skupin byly následně specifikovány další podskupiny. Jednotlivé typy reklamních strategií jsou demonstrovány na konkrétních příkladech.
Czech name
Persvazivní strategie v českých reklamách
Czech description
Předmětem zájmu článku Persvazivní strategie v českých reklamách je jeden z nejtypičtějších komunikátů s primární persvazivní funkcí v současné době - reklama - a to především její verbální složka. Hlavním cílem práce je navrhnout možnou klasifikaci persvazivních sdělení, která se v současných českých reklamách objevují. Klasifikace byla inspirována článkem H. Jílkové Persvazivní metody v reklamním textu a utvářela se na základě textové analýzy souboru čítajícího více než 400 tištěných reklam. Reklamnístrategie byly v první fázi rozděleny do tří okruhů podle toho, zda se zaměřují především na propagovaný produkt či službu, na zdroj reklamního sdělení (výrobce či poskytovatele služeb) nebo na jeho příjemce. V rámci těchto tří skupin byly následně specifikovány další podskupiny. Jednotlivé typy reklamních strategií jsou demonstrovány na konkrétních příkladech.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Čtyři roky členství zemí střední a východní Evropy v Evropské unii: důsledky a nové výzvy pro národní a regionální trhy práce
ISBN
978-80-7248-484-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
Slezká univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Place of publication
Karviná
Event location
Karviná
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—