Lecture at the conference: Pictorialism and the Photographic Work of Henry P. Robinson in the Context of the Debate on the Legitimacy of Art Photography in the Second Half of the 19th Century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F24%3A43973189" target="_blank" >RIV/49777513:23330/24:43973189 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Příspěvek na konferenci: Piktorialismus a fotografická tvorba Henryho P. Robinsona v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie ve 2. polovině 19. století
Original language description
Tento příspěvek se zabývá tématem tvorby anglického fotografa Henryho Peach Robinsona, jenž byl představitelem fotografického směru zvaného piktorialismus. Fotografii byl v jejích počátcích připisován pouze dokumentární charakter, ne však umělecký. Piktorialismus tedy vznikl jako hnutí, obhajující umělecký status fotografie. Stoupenci tohoto směru ve své tvorbě usilovali o přiblížení fotografie výtvarnému umění, k čemuž využívali různé techniky. Rovněž se zapojovali do diskuzí o legitimitě umělecké fotografie, jako právě Henry P. Robinson, fotograf a teoretik fotografie, který shrnuje své myšlenky v knize Pictorial Effect in Photography. Z této knihy je patrné, že považuje výtvarné umění za vzor, kterému by se fotografie měla přiblížit – a totéž přesvědčení se odráží i Robinsonově vlastní fotografické tvorbě. Cílem tohoto příspěvku je představit hlavní Robinsonovy názory a na příkladu jeho tvorby nastínit, jak piktorialističtí fotografové uvažovali o uměleckém díle v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie.Název akceStudia humanitatis XMísto konáníOstravaDatum zahájení14.05.2024Datum ukončení14.05.2024Organizátor konferenceOstravská univerzita
Czech name
Příspěvek na konferenci: Piktorialismus a fotografická tvorba Henryho P. Robinsona v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie ve 2. polovině 19. století
Czech description
Tento příspěvek se zabývá tématem tvorby anglického fotografa Henryho Peach Robinsona, jenž byl představitelem fotografického směru zvaného piktorialismus. Fotografii byl v jejích počátcích připisován pouze dokumentární charakter, ne však umělecký. Piktorialismus tedy vznikl jako hnutí, obhajující umělecký status fotografie. Stoupenci tohoto směru ve své tvorbě usilovali o přiblížení fotografie výtvarnému umění, k čemuž využívali různé techniky. Rovněž se zapojovali do diskuzí o legitimitě umělecké fotografie, jako právě Henry P. Robinson, fotograf a teoretik fotografie, který shrnuje své myšlenky v knize Pictorial Effect in Photography. Z této knihy je patrné, že považuje výtvarné umění za vzor, kterému by se fotografie měla přiblížit – a totéž přesvědčení se odráží i Robinsonově vlastní fotografické tvorbě. Cílem tohoto příspěvku je představit hlavní Robinsonovy názory a na příkladu jeho tvorby nastínit, jak piktorialističtí fotografové uvažovali o uměleckém díle v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie.Název akceStudia humanitatis XMísto konáníOstravaDatum zahájení14.05.2024Datum ukončení14.05.2024Organizátor konferenceOstravská univerzita
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů