All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Lecture at the conference: Pictorialism and the Photographic Work of Henry P. Robinson in the Context of the Debate on the Legitimacy of Art Photography in the Second Half of the 19th Century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F24%3A43973189" target="_blank" >RIV/49777513:23330/24:43973189 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Příspěvek na konferenci: Piktorialismus a fotografická tvorba Henryho P. Robinsona v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie ve 2. polovině 19. století

  • Original language description

    Tento příspěvek se zabývá tématem tvorby anglického fotografa Henryho Peach Robinsona, jenž byl představitelem fotografického směru zvaného piktorialismus. Fotografii byl v jejích počátcích připisován pouze dokumentární charakter, ne však umělecký. Piktorialismus tedy vznikl jako hnutí, obhajující umělecký status fotografie. Stoupenci tohoto směru ve své tvorbě usilovali o přiblížení fotografie výtvarnému umění, k čemuž využívali různé techniky. Rovněž se zapojovali do diskuzí o legitimitě umělecké fotografie, jako právě Henry P. Robinson, fotograf a teoretik fotografie, který shrnuje své myšlenky v knize Pictorial Effect in Photography. Z této knihy je patrné, že považuje výtvarné umění za vzor, kterému by se fotografie měla přiblížit – a totéž přesvědčení se odráží i Robinsonově vlastní fotografické tvorbě. Cílem tohoto příspěvku je představit hlavní Robinsonovy názory a na příkladu jeho tvorby nastínit, jak piktorialističtí fotografové uvažovali o uměleckém díle v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie.Název akceStudia humanitatis XMísto konáníOstravaDatum zahájení14.05.2024Datum ukončení14.05.2024Organizátor konferenceOstravská univerzita

  • Czech name

    Příspěvek na konferenci: Piktorialismus a fotografická tvorba Henryho P. Robinsona v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie ve 2. polovině 19. století

  • Czech description

    Tento příspěvek se zabývá tématem tvorby anglického fotografa Henryho Peach Robinsona, jenž byl představitelem fotografického směru zvaného piktorialismus. Fotografii byl v jejích počátcích připisován pouze dokumentární charakter, ne však umělecký. Piktorialismus tedy vznikl jako hnutí, obhajující umělecký status fotografie. Stoupenci tohoto směru ve své tvorbě usilovali o přiblížení fotografie výtvarnému umění, k čemuž využívali různé techniky. Rovněž se zapojovali do diskuzí o legitimitě umělecké fotografie, jako právě Henry P. Robinson, fotograf a teoretik fotografie, který shrnuje své myšlenky v knize Pictorial Effect in Photography. Z této knihy je patrné, že považuje výtvarné umění za vzor, kterému by se fotografie měla přiblížit – a totéž přesvědčení se odráží i Robinsonově vlastní fotografické tvorbě. Cílem tohoto příspěvku je představit hlavní Robinsonovy názory a na příkladu jeho tvorby nastínit, jak piktorialističtí fotografové uvažovali o uměleckém díle v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie.Název akceStudia humanitatis XMísto konáníOstravaDatum zahájení14.05.2024Datum ukončení14.05.2024Organizátor konferenceOstravská univerzita

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů