All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Paper presented at the conference: Naturalistic Photography as a Turning Point in Reflections on the Artisticity of Photography

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F24%3A43973270" target="_blank" >RIV/49777513:23330/24:43973270 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Příspěvek na konfernci: Naturalistická fotografie jako zlomový bod v úvahách o uměleckosti fotografie

  • Original language description

    Předkládaný příspěvek představuje směr zvaný naturalistická fotografie, jenž se objevil v 80. letech 19. století. Vznikl jako nesouhlasná reakce na tehdy populární piktorialismus v pojetí anglického fotografa Henryho Peach Robinsona v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie, která přetrvávala od počátku jejího vzniku. Zakladatelem naturalistické fotografie je Peter Henry Emerson, jenž byl přesvědčen, že fotografie by měla být považována za uměleckou formu, ovšem na rozdíl od piktorialistů zastává názor, že by tak neměla činit prostřednictvím nápodoby výtvarného umění. Naopak by se od něj měla co nejvíce odlišovat, neboť je na schopna zobrazovat svět tak, jak jej vidí lidské oko a právě díky tomu může sama o sobě obstát jako umělecká forma. Emerson upřednostňuje minimální zásahy do fotografie a Robinsonovi vytýká jejich nadužívání a zobrazování světa pomocí klamavých fotomontáží. Naturalistická fotografie v podání Emersona značně narušovala tehdejší představu o umělecké fotografii. Hlavní motivací jeho oponenta v diskusi Robinsona a jeho stoupenců bylo dokázat, že fotografie není jen pouhým záznamem reality, jak tvrdili kritici odmítající jí přiznat umělecký status. Emerson však přichází s názorem, že fotografie může být pouhým zachycením reality, ale i toto by mělo být považováno za umění, což bylo v této době kontroverzní tvrzení, které si nicméně našlo mnoho zastánců a později dalo za vznik dalším fotografickým směrům. Cílem tohoto příspěvku je představení naturalistické fotografie v pojetí P. H. Emersona jakožto přelomového momentu v diskusi o uměleckosti fotografie a s tím související proměny uvažování o fotografii coby uměleckém výrazovém prostředku.Název akceUDALOSŤ ako diskontinuita, nastávanie, ruptúraMísto konáníPrešovDatum zahájení15.10.2024Datum ukončení16.10.2024

  • Czech name

    Příspěvek na konfernci: Naturalistická fotografie jako zlomový bod v úvahách o uměleckosti fotografie

  • Czech description

    Předkládaný příspěvek představuje směr zvaný naturalistická fotografie, jenž se objevil v 80. letech 19. století. Vznikl jako nesouhlasná reakce na tehdy populární piktorialismus v pojetí anglického fotografa Henryho Peach Robinsona v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie, která přetrvávala od počátku jejího vzniku. Zakladatelem naturalistické fotografie je Peter Henry Emerson, jenž byl přesvědčen, že fotografie by měla být považována za uměleckou formu, ovšem na rozdíl od piktorialistů zastává názor, že by tak neměla činit prostřednictvím nápodoby výtvarného umění. Naopak by se od něj měla co nejvíce odlišovat, neboť je na schopna zobrazovat svět tak, jak jej vidí lidské oko a právě díky tomu může sama o sobě obstát jako umělecká forma. Emerson upřednostňuje minimální zásahy do fotografie a Robinsonovi vytýká jejich nadužívání a zobrazování světa pomocí klamavých fotomontáží. Naturalistická fotografie v podání Emersona značně narušovala tehdejší představu o umělecké fotografii. Hlavní motivací jeho oponenta v diskusi Robinsona a jeho stoupenců bylo dokázat, že fotografie není jen pouhým záznamem reality, jak tvrdili kritici odmítající jí přiznat umělecký status. Emerson však přichází s názorem, že fotografie může být pouhým zachycením reality, ale i toto by mělo být považováno za umění, což bylo v této době kontroverzní tvrzení, které si nicméně našlo mnoho zastánců a později dalo za vznik dalším fotografickým směrům. Cílem tohoto příspěvku je představení naturalistické fotografie v pojetí P. H. Emersona jakožto přelomového momentu v diskusi o uměleckosti fotografie a s tím související proměny uvažování o fotografii coby uměleckém výrazovém prostředku.Název akceUDALOSŤ ako diskontinuita, nastávanie, ruptúraMísto konáníPrešovDatum zahájení15.10.2024Datum ukončení16.10.2024

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů