All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Creative Processes in Shaping of Subject Didactics on Faculty of Education-Univerzityv of West Bohemia in Pilsen

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F16%3A43929382" target="_blank" >RIV/49777513:23420/16:43929382 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tvořivé postupy při formování didaktik oborů na FPE ZČU v Plzni

  • Original language description

    Předložená publikace navazuje na předcházející Motivace k tvořivosti na pedagogické fakultě (2013). Moderní trendy v oborových didaktikách a jejich tvůrčí rozvoj byly pojaty v nové monografii teoreticky v kapitole Předmětové didaktiky v kontextu tvořivého vyučování (Honzíková), v části aplikační je zastoupena oblast psychologie v kapitole Didaktické problémy tvořivosti ve výuce psychologie (Holeček), oblast expresívních oborů naplňují kapitoly Soudobé abstraktní výtvarné umění a jeho možnosti pro výuku strukturální stránky hudby (Bezděk) a Tvořivě v pěvecké výchově (Feiferlíková, Mandysová), výuku českého jazyka a literatury zkoumají kapitoly Aspekty tvořivosti a metaforičnosti v didaktické aplikaci lexikálního plánu (Vaňková, Suda) a Tvořivé rozvíjení didaktické znalosti obsahu v profesní přípravě učitelů literární výchovy (Brčáková), cizích jazyků Tvůrčí přístupy ve výuce cizojazyčných reálií (Pešková). Velký podíl v předložené publikaci tvoří pak kapitoly z přírodních věd a technické výchovy. Matematiku v didaktickém pojetí rozebírají kapitoly Kinestetický učební styl v matematice (Pěchoučková, Kolovská), Grafická metoda řešení slovních úloh (Honzík), Jak vytvořit bázi pro ortogonalizaci (Kašparová) a O lidské tvořivosti, S. Ramanujanovi a hledání celočíselných relací (Hora) a Některé případy tvořivosti při výuce matematické statistiky (Kohout V.). Fyzika je takto pojata v kapitole Obecné otázky tvořivosti ve fyzice a praktické využití meteorologických map při její tvořivé výuce (Kohout J.), chemie v kapitole Tvůrčí činnosti v chemii, improvizace, modifikace (Richtr, Sirotek, Štrofová), astronomie pak v části Jak na tvořivost v astronomii (Kéhar). Problém didaktiky technické výchovy řeší Diagnostické metody v technické výchově (Honzíková), Stroboskopický jev v praktickém multioborovém pojetí (Kratochvíl) a Využití demonstrace při tvorbě kreativních výrobků zaměřených na vánoční tradice (Honzíková, Simbartl).

  • Czech name

    Tvořivé postupy při formování didaktik oborů na FPE ZČU v Plzni

  • Czech description

    Předložená publikace navazuje na předcházející Motivace k tvořivosti na pedagogické fakultě (2013). Moderní trendy v oborových didaktikách a jejich tvůrčí rozvoj byly pojaty v nové monografii teoreticky v kapitole Předmětové didaktiky v kontextu tvořivého vyučování (Honzíková), v části aplikační je zastoupena oblast psychologie v kapitole Didaktické problémy tvořivosti ve výuce psychologie (Holeček), oblast expresívních oborů naplňují kapitoly Soudobé abstraktní výtvarné umění a jeho možnosti pro výuku strukturální stránky hudby (Bezděk) a Tvořivě v pěvecké výchově (Feiferlíková, Mandysová), výuku českého jazyka a literatury zkoumají kapitoly Aspekty tvořivosti a metaforičnosti v didaktické aplikaci lexikálního plánu (Vaňková, Suda) a Tvořivé rozvíjení didaktické znalosti obsahu v profesní přípravě učitelů literární výchovy (Brčáková), cizích jazyků Tvůrčí přístupy ve výuce cizojazyčných reálií (Pešková). Velký podíl v předložené publikaci tvoří pak kapitoly z přírodních věd a technické výchovy. Matematiku v didaktickém pojetí rozebírají kapitoly Kinestetický učební styl v matematice (Pěchoučková, Kolovská), Grafická metoda řešení slovních úloh (Honzík), Jak vytvořit bázi pro ortogonalizaci (Kašparová) a O lidské tvořivosti, S. Ramanujanovi a hledání celočíselných relací (Hora) a Některé případy tvořivosti při výuce matematické statistiky (Kohout V.). Fyzika je takto pojata v kapitole Obecné otázky tvořivosti ve fyzice a praktické využití meteorologických map při její tvořivé výuce (Kohout J.), chemie v kapitole Tvůrčí činnosti v chemii, improvizace, modifikace (Richtr, Sirotek, Štrofová), astronomie pak v části Jak na tvořivost v astronomii (Kéhar). Problém didaktiky technické výchovy řeší Diagnostické metody v technické výchově (Honzíková), Stroboskopický jev v praktickém multioborovém pojetí (Kratochvíl) a Využití demonstrace při tvorbě kreativních výrobků zaměřených na vánoční tradice (Honzíková, Simbartl).

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-261-0640-1

  • Number of pages

    195

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS book