Creative Processes in Shaping of Subject Didactics on Faculty of Education-Univerzityv of West Bohemia in Pilsen
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F16%3A43929382" target="_blank" >RIV/49777513:23420/16:43929382 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tvořivé postupy při formování didaktik oborů na FPE ZČU v Plzni
Original language description
Předložená publikace navazuje na předcházející Motivace k tvořivosti na pedagogické fakultě (2013). Moderní trendy v oborových didaktikách a jejich tvůrčí rozvoj byly pojaty v nové monografii teoreticky v kapitole Předmětové didaktiky v kontextu tvořivého vyučování (Honzíková), v části aplikační je zastoupena oblast psychologie v kapitole Didaktické problémy tvořivosti ve výuce psychologie (Holeček), oblast expresívních oborů naplňují kapitoly Soudobé abstraktní výtvarné umění a jeho možnosti pro výuku strukturální stránky hudby (Bezděk) a Tvořivě v pěvecké výchově (Feiferlíková, Mandysová), výuku českého jazyka a literatury zkoumají kapitoly Aspekty tvořivosti a metaforičnosti v didaktické aplikaci lexikálního plánu (Vaňková, Suda) a Tvořivé rozvíjení didaktické znalosti obsahu v profesní přípravě učitelů literární výchovy (Brčáková), cizích jazyků Tvůrčí přístupy ve výuce cizojazyčných reálií (Pešková). Velký podíl v předložené publikaci tvoří pak kapitoly z přírodních věd a technické výchovy. Matematiku v didaktickém pojetí rozebírají kapitoly Kinestetický učební styl v matematice (Pěchoučková, Kolovská), Grafická metoda řešení slovních úloh (Honzík), Jak vytvořit bázi pro ortogonalizaci (Kašparová) a O lidské tvořivosti, S. Ramanujanovi a hledání celočíselných relací (Hora) a Některé případy tvořivosti při výuce matematické statistiky (Kohout V.). Fyzika je takto pojata v kapitole Obecné otázky tvořivosti ve fyzice a praktické využití meteorologických map při její tvořivé výuce (Kohout J.), chemie v kapitole Tvůrčí činnosti v chemii, improvizace, modifikace (Richtr, Sirotek, Štrofová), astronomie pak v části Jak na tvořivost v astronomii (Kéhar). Problém didaktiky technické výchovy řeší Diagnostické metody v technické výchově (Honzíková), Stroboskopický jev v praktickém multioborovém pojetí (Kratochvíl) a Využití demonstrace při tvorbě kreativních výrobků zaměřených na vánoční tradice (Honzíková, Simbartl).
Czech name
Tvořivé postupy při formování didaktik oborů na FPE ZČU v Plzni
Czech description
Předložená publikace navazuje na předcházející Motivace k tvořivosti na pedagogické fakultě (2013). Moderní trendy v oborových didaktikách a jejich tvůrčí rozvoj byly pojaty v nové monografii teoreticky v kapitole Předmětové didaktiky v kontextu tvořivého vyučování (Honzíková), v části aplikační je zastoupena oblast psychologie v kapitole Didaktické problémy tvořivosti ve výuce psychologie (Holeček), oblast expresívních oborů naplňují kapitoly Soudobé abstraktní výtvarné umění a jeho možnosti pro výuku strukturální stránky hudby (Bezděk) a Tvořivě v pěvecké výchově (Feiferlíková, Mandysová), výuku českého jazyka a literatury zkoumají kapitoly Aspekty tvořivosti a metaforičnosti v didaktické aplikaci lexikálního plánu (Vaňková, Suda) a Tvořivé rozvíjení didaktické znalosti obsahu v profesní přípravě učitelů literární výchovy (Brčáková), cizích jazyků Tvůrčí přístupy ve výuce cizojazyčných reálií (Pešková). Velký podíl v předložené publikaci tvoří pak kapitoly z přírodních věd a technické výchovy. Matematiku v didaktickém pojetí rozebírají kapitoly Kinestetický učební styl v matematice (Pěchoučková, Kolovská), Grafická metoda řešení slovních úloh (Honzík), Jak vytvořit bázi pro ortogonalizaci (Kašparová) a O lidské tvořivosti, S. Ramanujanovi a hledání celočíselných relací (Hora) a Některé případy tvořivosti při výuce matematické statistiky (Kohout V.). Fyzika je takto pojata v kapitole Obecné otázky tvořivosti ve fyzice a praktické využití meteorologických map při její tvořivé výuce (Kohout J.), chemie v kapitole Tvůrčí činnosti v chemii, improvizace, modifikace (Richtr, Sirotek, Štrofová), astronomie pak v části Jak na tvořivost v astronomii (Kéhar). Problém didaktiky technické výchovy řeší Diagnostické metody v technické výchově (Honzíková), Stroboskopický jev v praktickém multioborovém pojetí (Kratochvíl) a Využití demonstrace při tvorbě kreativních výrobků zaměřených na vánoční tradice (Honzíková, Simbartl).
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-261-0640-1
Number of pages
195
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS book
—