All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Massive Open Online Courses from the Perspective of European Higher Education Institutions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F16%3A43950177" target="_blank" >RIV/49777513:23420/16:43950177 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/49777513:23520/16:43950177

  • Result on the web

    <a href="http://www.csvs.cz/aula/clanky/Aula%2002-2016%20A5.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/clanky/Aula%2002-2016%20A5.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Masivní otevřené online kurzy z pohledu evropských institucí

  • Original language description

    Tato zpráva z výzkumu prezentuje výsledky části šetření realizovaného European Association of Distance Teaching Universities (EADTU) v rámci projektu HOME - Higher education Online: MOOCs the European way na přelomu roku 2015 - 2016. Soustředí se především na porovnání odpovědí získaných od 150 respondentů z 30 zemí (85% respondentů ze zemí Evropské unie) s odpověďmi vybraných českých odborníků na online vzdělávání z devíti vysokoškolských institucí (representujících 26% veřejných vysokých škol). Výzkum byl zaměřen na strategie vysokoškolských institucí v oblasti přípravy a realizace masivních otevřených online kurzů (MOOC). Z výsledků výzkumu vyplývá, že v České republice je toto téma poměrně aktuální a řada vysokoškolských institucí plánuje začít MOOC poskytovat. Instituce však zatím většinou váhají, jak uchopit obchodní model založený na poskytování kurzů zdarma. Mají zájem o spolupráci se zahraničním partnerem a pomoc při vývoji prvních kurzů. Za hlavní institucionální cíle v oblasti tvorby a realizace MOOC považují inovativní pedagogiku, zviditelnění instituce, možnost rozšíření nabídky flexibilního učení a získání nových studentů.

  • Czech name

    Masivní otevřené online kurzy z pohledu evropských institucí

  • Czech description

    Tato zpráva z výzkumu prezentuje výsledky části šetření realizovaného European Association of Distance Teaching Universities (EADTU) v rámci projektu HOME - Higher education Online: MOOCs the European way na přelomu roku 2015 - 2016. Soustředí se především na porovnání odpovědí získaných od 150 respondentů z 30 zemí (85% respondentů ze zemí Evropské unie) s odpověďmi vybraných českých odborníků na online vzdělávání z devíti vysokoškolských institucí (representujících 26% veřejných vysokých škol). Výzkum byl zaměřen na strategie vysokoškolských institucí v oblasti přípravy a realizace masivních otevřených online kurzů (MOOC). Z výsledků výzkumu vyplývá, že v České republice je toto téma poměrně aktuální a řada vysokoškolských institucí plánuje začít MOOC poskytovat. Instituce však zatím většinou váhají, jak uchopit obchodní model založený na poskytování kurzů zdarma. Mají zájem o spolupráci se zahraničním partnerem a pomoc při vývoji prvních kurzů. Za hlavní institucionální cíle v oblasti tvorby a realizace MOOC považují inovativní pedagogiku, zviditelnění instituce, možnost rozšíření nabídky flexibilního učení a získání nových studentů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    24

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    29

  • Pages from-to

    50-78

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database