Massive Open Online Courses from the Perspective of European Higher Education Institutions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F16%3A43950177" target="_blank" >RIV/49777513:23420/16:43950177 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/49777513:23520/16:43950177
Result on the web
<a href="http://www.csvs.cz/aula/clanky/Aula%2002-2016%20A5.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/clanky/Aula%2002-2016%20A5.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Masivní otevřené online kurzy z pohledu evropských institucí
Original language description
Tato zpráva z výzkumu prezentuje výsledky části šetření realizovaného European Association of Distance Teaching Universities (EADTU) v rámci projektu HOME - Higher education Online: MOOCs the European way na přelomu roku 2015 - 2016. Soustředí se především na porovnání odpovědí získaných od 150 respondentů z 30 zemí (85% respondentů ze zemí Evropské unie) s odpověďmi vybraných českých odborníků na online vzdělávání z devíti vysokoškolských institucí (representujících 26% veřejných vysokých škol). Výzkum byl zaměřen na strategie vysokoškolských institucí v oblasti přípravy a realizace masivních otevřených online kurzů (MOOC). Z výsledků výzkumu vyplývá, že v České republice je toto téma poměrně aktuální a řada vysokoškolských institucí plánuje začít MOOC poskytovat. Instituce však zatím většinou váhají, jak uchopit obchodní model založený na poskytování kurzů zdarma. Mají zájem o spolupráci se zahraničním partnerem a pomoc při vývoji prvních kurzů. Za hlavní institucionální cíle v oblasti tvorby a realizace MOOC považují inovativní pedagogiku, zviditelnění instituce, možnost rozšíření nabídky flexibilního učení a získání nových studentů.
Czech name
Masivní otevřené online kurzy z pohledu evropských institucí
Czech description
Tato zpráva z výzkumu prezentuje výsledky části šetření realizovaného European Association of Distance Teaching Universities (EADTU) v rámci projektu HOME - Higher education Online: MOOCs the European way na přelomu roku 2015 - 2016. Soustředí se především na porovnání odpovědí získaných od 150 respondentů z 30 zemí (85% respondentů ze zemí Evropské unie) s odpověďmi vybraných českých odborníků na online vzdělávání z devíti vysokoškolských institucí (representujících 26% veřejných vysokých škol). Výzkum byl zaměřen na strategie vysokoškolských institucí v oblasti přípravy a realizace masivních otevřených online kurzů (MOOC). Z výsledků výzkumu vyplývá, že v České republice je toto téma poměrně aktuální a řada vysokoškolských institucí plánuje začít MOOC poskytovat. Instituce však zatím většinou váhají, jak uchopit obchodní model založený na poskytování kurzů zdarma. Mají zájem o spolupráci se zahraničním partnerem a pomoc při vývoji prvních kurzů. Za hlavní institucionální cíle v oblasti tvorby a realizace MOOC považují inovativní pedagogiku, zviditelnění instituce, možnost rozšíření nabídky flexibilního učení a získání nových studentů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
29
Pages from-to
50-78
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—