All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mathematics in primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956870" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956870 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Matematika v primární škole

  • Original language description

    Matematika má důležité postavení ve vzdělání člověka. Žák primární školy od 1. ročníku pracuje s přirozenými čísly. Je tedy třeba, aby měl vytvořenou jejich správnou představu. Přirozená čísla může žák chápat jako proces, koncept nebo procept. Učebnice, které začaly vznikat v polovině 19. století, kladly při zavádění přirozených čísel především důraz na procesuální chápání. V prvním a druhém ročníku současné základní školy proběhl se stejným vzorkem žáků experiment, jehož cílem bylo zjistit, zda žáci při enaktivní reprezentaci některých přirozených čísel prostřednitvím Cuisenairových hranolků chápou tato čísla jako proces nebo procept.

  • Czech name

    Matematika v primární škole

  • Czech description

    Matematika má důležité postavení ve vzdělání člověka. Žák primární školy od 1. ročníku pracuje s přirozenými čísly. Je tedy třeba, aby měl vytvořenou jejich správnou představu. Přirozená čísla může žák chápat jako proces, koncept nebo procept. Učebnice, které začaly vznikat v polovině 19. století, kladly při zavádění přirozených čísel především důraz na procesuální chápání. V prvním a druhém ročníku současné základní školy proběhl se stejným vzorkem žáků experiment, jehož cílem bylo zjistit, zda žáci při enaktivní reprezentaci některých přirozených čísel prostřednitvím Cuisenairových hranolků chápou tato čísla jako proces nebo procept.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Premeny školy a učitel´ské vzdelávanie v historickom kontexte a nové perpektívy

  • ISBN

    978-80-555-2267-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    325-330

  • Publisher name

    Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Prešov

  • Event location

    Prešov

  • Event date

    Feb 6, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article