All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Possibilities of diagnostics of social skills of preschool children

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43960439" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43960439 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/2020_09_02_09.html" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/2020_09_02_09.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2020.9.2.9" target="_blank" >10.18355/PG.2020.9.2.9</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti diagnostiky sociální kompetence předškolních dětí

  • Original language description

    Studie se zaměřuje na pilotní ověření pozorovacího archu COR Observation Items - Preschool Child Observation Record (2003) přizpůsobeného českému prostředí a představuje pilotní analýzu sociálních dovedností dětí na vybraných mateřských školách. Pro analýzu byla použita data z pozorování 153 dětí z vybraných mateřských škol. Studie potvrzuje možnost použití nástroje pro diagnostiku sociálních dovedností dětí v mateřské škole, nástroj citlivě reaguje na věkové a genderové odlišnosti dětí a homogenitu třídy.

  • Czech name

    Možnosti diagnostiky sociální kompetence předškolních dětí

  • Czech description

    Studie se zaměřuje na pilotní ověření pozorovacího archu COR Observation Items - Preschool Child Observation Record (2003) přizpůsobeného českému prostředí a představuje pilotní analýzu sociálních dovedností dětí na vybraných mateřských školách. Pro analýzu byla použita data z pozorování 153 dětí z vybraných mateřských škol. Studie potvrzuje možnost použití nástroje pro diagnostiku sociálních dovedností dětí v mateřské škole, nástroj citlivě reaguje na věkové a genderové odlišnosti dětí a homogenitu třídy.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    198-219

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database