All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

PERSONALITY VALUE PREFERENCES AND ORGANIZATIONAL CULTURE

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43930801" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43930801 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Osobnostní hodnotové preference a organizační kultura

  • Original language description

    Článek se zaměřuje na zkoumání žádoucí organizační kultury u budoucích potenciálních manažerů. V empirickém šetření byla pozornost věnována analýze důležitých rysů organizační kultury, které respondenti uváděli jako vhodné pro jejich potenciální pracovní kariéry. Průzkum byl založen na teorii soupeřících hodnot, která je obvykle široce používána pro výzkum organizační kultury. Získané výsledky odhalily preferování organizační kultury typu Klan. Nízké preference byly spojeny s typem Trh (Market). Tato zjištění mohou být zdrojem pro formulování určitých požadavků na organizační praxi. Je třeba se zabývat organizační kulturou, neboť ta pomáhá vytvářet vztahy mezi zaměstnancem a organizací. Je žádoucí, aby organizace prozkoumala nejen znalosti a dovednosti nových zaměstnanců, ale také jejich hodnotové preference ve vztahu k jimi preferované organizační kultuře. Je nutné nejen stanovovat vhodné organizační hodnoty, ale snažit se i o snížení rozporů mezi proklamovanými a uplatňovanými hodnotami v organizační praxi. Praktiky a zásahy managementu by vždy měly být posuzovány i z hlediska jejich hodnotového obsahu.

  • Czech name

    Osobnostní hodnotové preference a organizační kultura

  • Czech description

    Článek se zaměřuje na zkoumání žádoucí organizační kultury u budoucích potenciálních manažerů. V empirickém šetření byla pozornost věnována analýze důležitých rysů organizační kultury, které respondenti uváděli jako vhodné pro jejich potenciální pracovní kariéry. Průzkum byl založen na teorii soupeřících hodnot, která je obvykle široce používána pro výzkum organizační kultury. Získané výsledky odhalily preferování organizační kultury typu Klan. Nízké preference byly spojeny s typem Trh (Market). Tato zjištění mohou být zdrojem pro formulování určitých požadavků na organizační praxi. Je třeba se zabývat organizační kulturou, neboť ta pomáhá vytvářet vztahy mezi zaměstnancem a organizací. Je žádoucí, aby organizace prozkoumala nejen znalosti a dovednosti nových zaměstnanců, ale také jejich hodnotové preference ve vztahu k jimi preferované organizační kultuře. Je nutné nejen stanovovat vhodné organizační hodnoty, ale snažit se i o snížení rozporů mezi proklamovanými a uplatňovanými hodnotami v organizační praxi. Praktiky a zásahy managementu by vždy měly být posuzovány i z hlediska jejich hodnotového obsahu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2016

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    63-72

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database