Software for dynamic load of the high-speed four-axle locomotive components
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F10%3A00504698" target="_blank" >RIV/49777513:23520/10:00504698 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/49777513:23210/10:00504698
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Software pro výpočet dynamického zatížení komponent vysokorychlostní čtyřnápravové lokomotivy
Original language description
Na základě hmotových, tuhostních, tlumících a geometrických a materiálových vstupů je vytvořen linearizovaný model čtyřnápravové lokomotivy se čtyřmi individuálními pohony při jízdě po přímé trati. Je provedena jeho modální analýza s grafickým výstupem reálných a komplexních vlastních vektorů. Buzení radiální nepřesností (ovalitou) kol je popsáno amplitudami a fázemi. Software umožňuje vypočítat a graficky zobrazit amplitudové charakteristiky vybraných dynamických stavových veličin. Buzení nerovností tratě je popsáno výkonovými spektrálními hustotami nerovností každé kolejnice. Software vyšetřuje výkonové spektrální hustoty a směrodatné odchylky vybraných stavových veličin (souřadnic a sil přenášených vazbami) pro určení extrémní dynamické odezvy s předem určenou pravděpodobností. Software umožňuje analyzovat vliv návrhových a provozních parametrů na dynamické vlastnosti vysokorychlostních elektrických lokomotiv.
Czech name
Software pro výpočet dynamického zatížení komponent vysokorychlostní čtyřnápravové lokomotivy
Czech description
Na základě hmotových, tuhostních, tlumících a geometrických a materiálových vstupů je vytvořen linearizovaný model čtyřnápravové lokomotivy se čtyřmi individuálními pohony při jízdě po přímé trati. Je provedena jeho modální analýza s grafickým výstupem reálných a komplexních vlastních vektorů. Buzení radiální nepřesností (ovalitou) kol je popsáno amplitudami a fázemi. Software umožňuje vypočítat a graficky zobrazit amplitudové charakteristiky vybraných dynamických stavových veličin. Buzení nerovností tratě je popsáno výkonovými spektrálními hustotami nerovností každé kolejnice. Software vyšetřuje výkonové spektrální hustoty a směrodatné odchylky vybraných stavových veličin (souřadnic a sil přenášených vazbami) pro určení extrémní dynamické odezvy s předem určenou pravděpodobností. Software umožňuje analyzovat vliv návrhových a provozních parametrů na dynamické vlastnosti vysokorychlostních elektrických lokomotiv.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
FAV-SW-XY-10
Technical parameters
Dynamický model s 382 stupni volnosti, konzervativní i nekonzervativní modální analýza, amplitudové charakteristiky souřadnic a sil přenášených vazbami pro buzení ovalitou kol a VSH těchto veličin při buzení nerovností kolejí.
Economical parameters
Ekon. přínos SW vyvinutého v rámci projektu MŠMT 1M0519-VCKV tkví v efektivnosti vyšetřování dynamického zatížení komponent podvozků vysokorychlostních elektrických lokomotiv a vlivu změny konstrukčních parametrů na dynamické vlastnosti ve stadiu návrhu.
Owner IČO
49777513
Owner name
KME, FAV, ZČU v Plzni