All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education trough the eyes of Roma childern

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F13%3A43885027" target="_blank" >RIV/60076658:12110/13:43885027 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Škola pohledem romských dětí

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje tématu subjektivního vnímání vzdělávacího procesu romskými dětmi (N=23) na Křesťanské ZŠ v Jihlavě. Na základě využití kvalitativních technik sběru dat se zaměřujeme na to, jak romské děti vnímají školu, školní prostředí a celkový vzdělávací proces, jak by si představovaly školu ideální a jaké změny ve vzdělávacím procesu by uvítaly. Z výsledků průzkumu vyplynula shoda v percepci ideální a špatné školy u žáků prvního a druhého stupně. Tato odrážela rovněž pozitiva a negativa školy vlastní. Škola by měla být vizuálně příjemná - barevná, prostorná, světlá, s dostatkem pomůcek. Měly by zde panovat dobré vztahy s vrstevníky a učiteli. Vrstevníci a kamarádské vztahy s nimi jsou také motivem k návštěvě školy. Vztah k učení je formován především existencí oblíbených a neoblíbených předmětů, kde mezi nepopulární předměty patří čeština a vlastivěda/dějepis.

  • Czech name

    Škola pohledem romských dětí

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje tématu subjektivního vnímání vzdělávacího procesu romskými dětmi (N=23) na Křesťanské ZŠ v Jihlavě. Na základě využití kvalitativních technik sběru dat se zaměřujeme na to, jak romské děti vnímají školu, školní prostředí a celkový vzdělávací proces, jak by si představovaly školu ideální a jaké změny ve vzdělávacím procesu by uvítaly. Z výsledků průzkumu vyplynula shoda v percepci ideální a špatné školy u žáků prvního a druhého stupně. Tato odrážela rovněž pozitiva a negativa školy vlastní. Škola by měla být vizuálně příjemná - barevná, prostorná, světlá, s dostatkem pomůcek. Měly by zde panovat dobré vztahy s vrstevníky a učiteli. Vrstevníci a kamarádské vztahy s nimi jsou také motivem k návštěvě školy. Vztah k učení je formován především existencí oblíbených a neoblíbených předmětů, kde mezi nepopulární předměty patří čeština a vlastivěda/dějepis.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Quaere 2013

  • ISBN

    978-80-905243-7-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    1675-1681

  • Publisher name

    Magnanimitas

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    May 20, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article