All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Improving the mathematics classroom culture through self-reflection

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00005310" target="_blank" >RIV/60076658:12410/04:00005310 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Improving the mathematics classroom culture through self-reflection

  • Original language description

    The cultivation of teachers' self-reflection and the systematic use of collective reflection can change the character and promote the quality of personally- oriented education. Therefore, we aim at creating suitable conditions for promoting reflection. In this paper, we will show how a selected group of primary school teachers perceived and evaluated their competences in the course of preparing, carrying out and analysing several teaching experiments. The paper is based on samples of teachers' reflections.

  • Czech name

    Sebereflexe a zlepšování kultury matematického vyučování

  • Czech description

    Kultivace učitelovy sebereflexe a systematické využívání reflexe kolektivní může změnit charakter a zvýšit kvalitu osobnostně orientovaného vyučování. Proto jsme se zaměřili na vytváření vhodných podmínek podporujících tuto reflexi. V článku je ukázáno,jak skupina učitelek prvního stupně připravuje, uskutečňuje a analyzuje několik vyučovacích experimentů. Článek je založen na příkladech reflexí učitelek.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BA - General mathematics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    European Research in Mathematics Education III. Proceedings of the third conference of the European Society for Research in Mathematics Education

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    1-10

  • Publisher name

    Edizioni Plus

  • Place of publication

    Pisa

  • Event location

    Pisa

  • Event date

    Jan 1, 2004

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article