Improving the mathematics classroom culture through self-reflection
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00005310" target="_blank" >RIV/60076658:12410/04:00005310 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Improving the mathematics classroom culture through self-reflection
Original language description
The cultivation of teachers' self-reflection and the systematic use of collective reflection can change the character and promote the quality of personally- oriented education. Therefore, we aim at creating suitable conditions for promoting reflection. In this paper, we will show how a selected group of primary school teachers perceived and evaluated their competences in the course of preparing, carrying out and analysing several teaching experiments. The paper is based on samples of teachers' reflections.
Czech name
Sebereflexe a zlepšování kultury matematického vyučování
Czech description
Kultivace učitelovy sebereflexe a systematické využívání reflexe kolektivní může změnit charakter a zvýšit kvalitu osobnostně orientovaného vyučování. Proto jsme se zaměřili na vytváření vhodných podmínek podporujících tuto reflexi. V článku je ukázáno,jak skupina učitelek prvního stupně připravuje, uskutečňuje a analyzuje několik vyučovacích experimentů. Článek je založen na příkladech reflexí učitelek.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
European Research in Mathematics Education III. Proceedings of the third conference of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
1-10
Publisher name
Edizioni Plus
Place of publication
Pisa
Event location
Pisa
Event date
Jan 1, 2004
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—