Student Portfolio in Preparation for Future Teachers at the University
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F07%3A00008095" target="_blank" >RIV/60076658:12410/07:00008095 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Studentské portfolio ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů
Original language description
Příspěvek se zabývá studentským portfoliem, které chápeme jako jednu z dílčích pedagogických inovací v rámci pregraduální přípravy budoucích učitelů. Problémem je, jak zajišťovat dlouhodobost jeho vedení. Jen tak totiž může portfolio plnit svoji funkci formativní i bilanční, zachycovat a diagnostikovat profesní i osobnostní vývoj svého autora. Zdá se, že takovou možností může být tvorba prezentačního studentského portfolia a jeho obhájení v rámci alternativního pojetí státních závěrečných zkoušek z pedagogiky a psychologie. Závěrečnou část příspěvku tvoří zamyšlení nad postoji studentů k možnosti vytvářet studentské portfolio. Jsou analyzovány názory a postoje zjištěné na třech pedagogických fakultách, kde se v rámci Pedagogických dnů semináře k této problematice realizovaly.
Czech name
Studentské portfolio ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů
Czech description
Příspěvek se zabývá studentským portfoliem, které chápeme jako jednu z dílčích pedagogických inovací v rámci pregraduální přípravy budoucích učitelů. Problémem je, jak zajišťovat dlouhodobost jeho vedení. Jen tak totiž může portfolio plnit svoji funkci formativní i bilanční, zachycovat a diagnostikovat profesní i osobnostní vývoj svého autora. Zdá se, že takovou možností může být tvorba prezentačního studentského portfolia a jeho obhájení v rámci alternativního pojetí státních závěrečných zkoušek z pedagogiky a psychologie. Závěrečnou část příspěvku tvoří zamyšlení nad postoji studentů k možnosti vytvářet studentské portfolio. Jsou analyzovány názory a postoje zjištěné na třech pedagogických fakultách, kde se v rámci Pedagogických dnů semináře k této problematice realizovaly.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7040-991-6
Place of publication
České Budějovice
Publisher/client name
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Version
—
Carrier ID
CD