All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Differences and similarities in (qualified) pedagogical reflection.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F07%3A00008109" target="_blank" >RIV/60076658:12410/07:00008109 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Differences and similarities in (qualified) pedagogical reflection.

  • Original language description

    The paper is a continuation of the contribution presented at CERME4 conference "Developing mathematics teacher's competence". It covers the issue of professional development of teachers and mechanisms for enhancement of teaching. In the centre of our attention is qualified pedagogical reflection and exploration of how this reflection differs from person to person and how confrontation of various points of view in the process of joint reflection can contribute to any change of beliefs of its individual participants.

  • Czech name

    Rozdíly a shody ve (kvalifikované) pedagogické refl

  • Czech description

    Článek je pokračování příspěvku předneseného na konferenci CERME4 "Vývoj kompetencí učitelů matematiky". Zabývá se profesním vývojem učitelů a zlepšováním jejich vyučování. Zabýváme se zde kolektivní reflexí a zkoumáním toho, jak se tato reflexe u jednotlivých osob liší a jak konfrontace různých hledisek v procesu společné reflexe přispívá ke změně přesvědčení jejích účastníků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BA - General mathematics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    CERME 5. Proceedings of the Fifth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.

  • ISBN

    978-9963-671-25-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    1906-1915

  • Publisher name

    University of Cyprus

  • Place of publication

    Nicosia

  • Event location

    Nicosia

  • Event date

    Jan 1, 2007

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article