Differences and similarities in (qualified) pedagogical reflection.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F07%3A00008109" target="_blank" >RIV/60076658:12410/07:00008109 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Differences and similarities in (qualified) pedagogical reflection.
Original language description
The paper is a continuation of the contribution presented at CERME4 conference "Developing mathematics teacher's competence". It covers the issue of professional development of teachers and mechanisms for enhancement of teaching. In the centre of our attention is qualified pedagogical reflection and exploration of how this reflection differs from person to person and how confrontation of various points of view in the process of joint reflection can contribute to any change of beliefs of its individual participants.
Czech name
Rozdíly a shody ve (kvalifikované) pedagogické refl
Czech description
Článek je pokračování příspěvku předneseného na konferenci CERME4 "Vývoj kompetencí učitelů matematiky". Zabývá se profesním vývojem učitelů a zlepšováním jejich vyučování. Zabýváme se zde kolektivní reflexí a zkoumáním toho, jak se tato reflexe u jednotlivých osob liší a jak konfrontace různých hledisek v procesu společné reflexe přispívá ke změně přesvědčení jejích účastníků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
CERME 5. Proceedings of the Fifth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
ISBN
978-9963-671-25-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
1906-1915
Publisher name
University of Cyprus
Place of publication
Nicosia
Event location
Nicosia
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—