All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Difference and similarities in (qualified) pedagogical reflection

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F07%3A00308381" target="_blank" >RIV/67985840:_____/07:00308381 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Difference and similarities in (qualified) pedagogical reflection

  • Original language description

    The paper deals with mathematics teacher´s competence. It also covers the issue of continuation of professional development of teachers and mechanisms for enhancement of teaching. In the centre of attention is qualified pedagogical reflection and exploration of how this reflection differs from person to person. We also study how confrontation of various points of view in the process of joint reflection can contribute to any change of attitude of its individual participants. The purpose of this paper intheoretical terms can be seen as bringing a research dimension to the study of the processes relating theory to practice.

  • Czech name

    Rozdíly (a podobnosti) v kvalifikované pedagogické reflexi

  • Czech description

    Cílem článku je přispět ke zkoumání vztahu teorie a praxe v procesu vzdělávání. Předmětem článku jsou otázky kompetencí učitelů matematiky, jejich profesního rozvoje a s tím spojeného zkvalitňování vyučování. Hlavním tématem je kvalifikovaná pedagogickáreflexe a zkoumání toho, jak se reflexe různých lidí liší. Uvažuje také o tom, jak může konfrontace různých hledisek v procesu společné reflexe přispět ke změně postojů jednotlivých účastníků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the 5th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 5)

  • ISBN

    978-9963-671-25-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    1906-1915

  • Publisher name

    Department of Education University of Cyprus

  • Place of publication

    Cyprus

  • Event location

    Larnaca

  • Event date

    Feb 22, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article