Difference and similarities in (qualified) pedagogical reflection
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F07%3A00308381" target="_blank" >RIV/67985840:_____/07:00308381 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Difference and similarities in (qualified) pedagogical reflection
Original language description
The paper deals with mathematics teacher´s competence. It also covers the issue of continuation of professional development of teachers and mechanisms for enhancement of teaching. In the centre of attention is qualified pedagogical reflection and exploration of how this reflection differs from person to person. We also study how confrontation of various points of view in the process of joint reflection can contribute to any change of attitude of its individual participants. The purpose of this paper intheoretical terms can be seen as bringing a research dimension to the study of the processes relating theory to practice.
Czech name
Rozdíly (a podobnosti) v kvalifikované pedagogické reflexi
Czech description
Cílem článku je přispět ke zkoumání vztahu teorie a praxe v procesu vzdělávání. Předmětem článku jsou otázky kompetencí učitelů matematiky, jejich profesního rozvoje a s tím spojeného zkvalitňování vyučování. Hlavním tématem je kvalifikovaná pedagogickáreflexe a zkoumání toho, jak se reflexe různých lidí liší. Uvažuje také o tom, jak může konfrontace různých hledisek v procesu společné reflexe přispět ke změně postojů jednotlivých účastníků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the 5th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 5)
ISBN
978-9963-671-25-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
1906-1915
Publisher name
Department of Education University of Cyprus
Place of publication
Cyprus
Event location
Larnaca
Event date
Feb 22, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—