The Teacher's personality in relation to coping strategies and its influence on educati
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882843" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882843 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Osobnost učitele v souvislosti se strategiemi zvládání zátěžových situací a její vliv na edukaci
Original language description
Článek představuje design plánovaného výzkumu, který se bude zabývat souvislostmi mezi vybranými rysy osobnosti učitele ve vztahu ke zvládání náročných situací ve výuce a jejich vlivu na edukaci. Situace, které kladou na vyučující zvýšené požadavky na jejich zvládání, jsou ve výuce velmi časté, zásadně učitele zatěžují a přímo ovlivňují i jeho pedagogické působení. Výzkum si klade za cíl prozkoumat vztahy mezi rysy osobností vybraných učitelů, zvládáním zátěžových situací ve výukových hodinách těmito učiteli a způsoby, jak tyto skutečnosti ovlivňují jejich výchovně-vzdělávací činnost. Stručný přehled vybraných výzkumů týkajících se pracovní zátěže a stresu v povolání učitele následují základní teoretická východiska, o něž se výzkum bude opírat, a popisdesignu zamýšleného šetření.
Czech name
Osobnost učitele v souvislosti se strategiemi zvládání zátěžových situací a její vliv na edukaci
Czech description
Článek představuje design plánovaného výzkumu, který se bude zabývat souvislostmi mezi vybranými rysy osobnosti učitele ve vztahu ke zvládání náročných situací ve výuce a jejich vlivu na edukaci. Situace, které kladou na vyučující zvýšené požadavky na jejich zvládání, jsou ve výuce velmi časté, zásadně učitele zatěžují a přímo ovlivňují i jeho pedagogické působení. Výzkum si klade za cíl prozkoumat vztahy mezi rysy osobností vybraných učitelů, zvládáním zátěžových situací ve výukových hodinách těmito učiteli a způsoby, jak tyto skutečnosti ovlivňují jejich výchovně-vzdělávací činnost. Stručný přehled vybraných výzkumů týkajících se pracovní zátěže a stresu v povolání učitele následují základní teoretická východiska, o něž se výzkum bude opírat, a popisdesignu zamýšleného šetření.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PhD existence. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-2852-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
1-5
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Apr 4, 2011
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—