Psychology for preschool teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885587" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885587 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PSYCHOLOGIE PRO UČITELE A UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL
Original language description
V příspěvku představujeme koncepci skript určených studentům a studentkám bakalářského programu Učitelství pro mateřské školy. Impulsem pro naši práci je potřeba zkvalitnění ?psychologické? přípravy a průpravy studentů na povolání učitele/učitelky v MŠ.Skripta jsou rozdělena do třech vzájemně propojených oddílů ? 1. Pojetí předškolního vzdělávání včetně aplikace tohoto pojetí na konkrétní situace v MŠ. Východiskem je rozpracování čtyř pilířů výchovy a vzdělávání pro 21. století (učit se poznávat, jednat, být spolu a být), 2. Dítě předškolního věku. V této části vycházíme z poznatků vývojové psychologie a psychologie osobnosti, věnujeme se i problematice, která je zatím opomíjena, či řešena pouze okrajově ? např. dětem s atopickým exémem, dětem s cukrovkou či jinou dietou, ale i dětem různých národností, z rodin s alternativním životním stylem apod. 3. Poslední oddíl je věnován učiteli mateřské školy. Učitele/učitelku mateřské školy vnímáme jako klíčovou osobu v životě předškolních dět
Czech name
PSYCHOLOGIE PRO UČITELE A UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL
Czech description
V příspěvku představujeme koncepci skript určených studentům a studentkám bakalářského programu Učitelství pro mateřské školy. Impulsem pro naši práci je potřeba zkvalitnění ?psychologické? přípravy a průpravy studentů na povolání učitele/učitelky v MŠ.Skripta jsou rozdělena do třech vzájemně propojených oddílů ? 1. Pojetí předškolního vzdělávání včetně aplikace tohoto pojetí na konkrétní situace v MŠ. Východiskem je rozpracování čtyř pilířů výchovy a vzdělávání pro 21. století (učit se poznávat, jednat, být spolu a být), 2. Dítě předškolního věku. V této části vycházíme z poznatků vývojové psychologie a psychologie osobnosti, věnujeme se i problematice, která je zatím opomíjena, či řešena pouze okrajově ? např. dětem s atopickým exémem, dětem s cukrovkou či jinou dietou, ale i dětem různých národností, z rodin s alternativním životním stylem apod. 3. Poslední oddíl je věnován učiteli mateřské školy. Učitele/učitelku mateřské školy vnímáme jako klíčovou osobu v životě předškolních dět
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Psychológia (v) škole. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-223-3483-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
52-58
Publisher name
Univerzita Komenského Bratislava
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Nov 14, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—