Reflective or transmission approach to learning from pre-service teachers' view
Result description
The aim of the contribution is to describe the way the pre-service students' understanding to the terms related to reflective and transmission learning process. The pre-service students were from Faculty of Education of University of South Bohemia in České Budějovice The research was carried out by using method of semantic differential.
Keywords
experiencesemantic differentialreflectionapproach to learningmemorization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
http://www.acor.cz/getattachment/Studovny/ACORat---archiv/1-2013/Zlabkova,-Krninsky_opr.pdf.aspx
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohled studentů učitelství na reflektivní a transmisivní přístup k učení
Original language description
Cílem příspěvku bylo popsat, jakým způsobem chápou pojmy vztahující se k reflektivnímu a transmisivnímu procesu učení studenti učitelství Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím metody sémantického diferenciálu.
Czech name
Pohled studentů učitelství na reflektivní a transmisivní přístup k učení
Czech description
Cílem příspěvku bylo popsat, jakým způsobem chápou pojmy vztahující se k reflektivnímu a transmisivnímu procesu učení studenti učitelství Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím metody sémantického diferenciálu.
Classification
Type
Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
ACORát, Časopis pro teorii a praxi osobnostně sociálního rozvoje
ISSN
1803-0823
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
19-27
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—
Basic information
Result type
Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP
AM - Pedagogy and education
Year of implementation
2013