All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reflective or transmission approach to learning from pre-service teachers' view

Result description

The aim of the contribution is to describe the way the pre-service students' understanding to the terms related to reflective and transmission learning process. The pre-service students were from Faculty of Education of University of South Bohemia in České Budějovice The research was carried out by using method of semantic differential.

Keywords

experiencesemantic differentialreflectionapproach to learningmemorization

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohled studentů učitelství na reflektivní a transmisivní přístup k učení

  • Original language description

    Cílem příspěvku bylo popsat, jakým způsobem chápou pojmy vztahující se k reflektivnímu a transmisivnímu procesu učení studenti učitelství Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím metody sémantického diferenciálu.

  • Czech name

    Pohled studentů učitelství na reflektivní a transmisivní přístup k učení

  • Czech description

    Cílem příspěvku bylo popsat, jakým způsobem chápou pojmy vztahující se k reflektivnímu a transmisivnímu procesu učení studenti učitelství Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím metody sémantického diferenciálu.

Classification

  • Type

    Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    ACORát, Časopis pro teorii a praxi osobnostně sociálního rozvoje

  • ISSN

    1803-0823

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    19-27

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

Basic information

Result type

Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

Jx

CEP

AM - Pedagogy and education

Year of implementation

2013