Newly qualified teachers' perception of university teacher training and identification of its problem areas
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889643" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889643 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vysokoškolské studium učitelství z pohledu začínajícího učitele a identifikace jeho problematických oblastí
Original language description
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na uvádění začínajících učitelů (ZU) provedeného v České republice a na Slovensku. Výzkumný soubor tvořilo 280 ZU (148 v ČR, 132 na Slovensku). I když bylo hlavním cílem tohoto výzkumu identifikovat klíčové kompetence uvádějícího učitele (druhá skupina respondentů byli uvádějící učitelé), dotazník pro ZU byl zaměřen na jejich pregraduální přípravu - jak ZU vnímají své vysokoškolské studium. Další otázky byly určeny k identifikaci problémových oblastí, kterým ZU čelí v prvních letech výuky na školách a také k identifikaci potřeb začínajících učitelů. Jsme přesvědčeni, že identifikace problémových oblastí a potřeb ZU může přispět ke zlepšení kvality v oblasti vzdělávání učitelů.
Czech name
Vysokoškolské studium učitelství z pohledu začínajícího učitele a identifikace jeho problematických oblastí
Czech description
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na uvádění začínajících učitelů (ZU) provedeného v České republice a na Slovensku. Výzkumný soubor tvořilo 280 ZU (148 v ČR, 132 na Slovensku). I když bylo hlavním cílem tohoto výzkumu identifikovat klíčové kompetence uvádějícího učitele (druhá skupina respondentů byli uvádějící učitelé), dotazník pro ZU byl zaměřen na jejich pregraduální přípravu - jak ZU vnímají své vysokoškolské studium. Další otázky byly určeny k identifikaci problémových oblastí, kterým ZU čelí v prvních letech výuky na školách a také k identifikaci potřeb začínajících učitelů. Jsme přesvědčeni, že identifikace problémových oblastí a potřeb ZU může přispět ke zlepšení kvality v oblasti vzdělávání učitelů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Edukácia. Vedecko-odborný časopis.
ISSN
1339-8725
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
10
Pages from-to
266-275
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—