Teaching of Mathematics in the Training of Teachers for the First Level of Basic School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43890588" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43890588 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/67985840:_____/16:00468695
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11619&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11619&lang=cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.320" target="_blank" >10.14712/23362189.2016.320</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role badatelsky orientované výuky matematiky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ
Original language description
Empirická studie se zaměřuje na otázky související s implementací badatelsky orientované výuky matematiky do pregraduálního vzdělávání učitelů. Základem šetření byl dvouletý kurz matematiky a didaktiky matematiky pro studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studie byla zpracována kvalitativně. Analýza se soustředila na sledování změn ve znalostech matematického obsahu a změn v postojích k matematickému vzdělávání a na sledování znaků badatelsky orientovaného vyučování ve videozáznamech z praxe. Jsou uvedeny dvě případové studie. Zjistili jsme několik pozitivních změn ve znalostech matematického obsahu. Ukázalo se, že posun od transmisivního k badatelsky orientovanému chápání výuky matematiky je komplexní záležitost, ani dvouletá aktivní účast v badatelsky orientovaných kurzech nebyla u většiny studentů dostatečným impulsem pro takový posun. Některé dílčí kroky tohoto posunu ale proběhly.
Czech name
Role badatelsky orientované výuky matematiky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ
Czech description
Empirická studie se zaměřuje na otázky související s implementací badatelsky orientované výuky matematiky do pregraduálního vzdělávání učitelů. Základem šetření byl dvouletý kurz matematiky a didaktiky matematiky pro studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studie byla zpracována kvalitativně. Analýza se soustředila na sledování změn ve znalostech matematického obsahu a změn v postojích k matematickému vzdělávání a na sledování znaků badatelsky orientovaného vyučování ve videozáznamech z praxe. Jsou uvedeny dvě případové studie. Zjistili jsme několik pozitivních změn ve znalostech matematického obsahu. Ukázalo se, že posun od transmisivního k badatelsky orientovanému chápání výuky matematiky je komplexní záležitost, ani dvouletá aktivní účast v badatelsky orientovaných kurzech nebyla u většiny studentů dostatečným impulsem pro takový posun. Některé dílčí kroky tohoto posunu ale proběhly.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
66
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
549-569
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—