All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching of Mathematics in the Training of Teachers for the First Level of Basic School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43890588" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43890588 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/67985840:_____/16:00468695

  • Result on the web

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11619&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11619&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.320" target="_blank" >10.14712/23362189.2016.320</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role badatelsky orientované výuky matematiky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ

  • Original language description

    Empirická studie se zaměřuje na otázky související s implementací badatelsky orientované výuky matematiky do pregraduálního vzdělávání učitelů. Základem šetření byl dvouletý kurz matematiky a didaktiky matematiky pro studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studie byla zpracována kvalitativně. Analýza se soustředila na sledování změn ve znalostech matematického obsahu a změn v postojích k matematickému vzdělávání a na sledování znaků badatelsky orientovaného vyučování ve videozáznamech z praxe. Jsou uvedeny dvě případové studie. Zjistili jsme několik pozitivních změn ve znalostech matematického obsahu. Ukázalo se, že posun od transmisivního k badatelsky orientovanému chápání výuky matematiky je komplexní záležitost, ani dvouletá aktivní účast v badatelsky orientovaných kurzech nebyla u většiny studentů dostatečným impulsem pro takový posun. Některé dílčí kroky tohoto posunu ale proběhly.

  • Czech name

    Role badatelsky orientované výuky matematiky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ

  • Czech description

    Empirická studie se zaměřuje na otázky související s implementací badatelsky orientované výuky matematiky do pregraduálního vzdělávání učitelů. Základem šetření byl dvouletý kurz matematiky a didaktiky matematiky pro studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studie byla zpracována kvalitativně. Analýza se soustředila na sledování změn ve znalostech matematického obsahu a změn v postojích k matematickému vzdělávání a na sledování znaků badatelsky orientovaného vyučování ve videozáznamech z praxe. Jsou uvedeny dvě případové studie. Zjistili jsme několik pozitivních změn ve znalostech matematického obsahu. Ukázalo se, že posun od transmisivního k badatelsky orientovanému chápání výuky matematiky je komplexní záležitost, ani dvouletá aktivní účast v badatelsky orientovaných kurzech nebyla u většiny studentů dostatečným impulsem pro takový posun. Některé dílčí kroky tohoto posunu ale proběhly.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    66

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    549-569

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database