Hyperspace for formative assessment and inquiry-based teaching: Design – development – application
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907901" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907901 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216224:14410/23:00134581
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/38212/32458" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/38212/32458</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2023-2-185" target="_blank" >10.5817/PedOr2023-2-185</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku: Koncepce – vývoj – aplikace
Original language description
Badatelsky orientovaná výuka a formativní hodnocení jsou představiteli moderních metod a postupů ve výuce. Aby mohly být smysluplně a efektivně pou¬žívány, je nutné vytvořit příležitosti k tomu, aby se s nimi učitelé seznamovali, pro¬mýšleli je a propojovali je s cíli a obsahy výuky. Tento text si klade za cíl představit online multimediální vzdělávací prostředí Hyperspace, které formou videozáznamů, textových a obrázkových popisů výuky představuje badatelsky orientovanou výuku a formativní hodnocení, a vede uživatele k jejich reflexi. Cílovou skupinou pro toto prostředí jsou (budoucí) učitelé i vzdělavatelé učitelů. Text nejprve představuje teo¬retická východiska, na kterých je prostředí postaveno, poté jeho design a vývoj. De¬tailně jsou popsány jednotlivé komponenty i možnosti práce s Hyperspace pro různé cílové skupiny. Na závěr jsou diskutovány výzvy pro budoucí rozvoj Hyperspace. Text je určen především vzdělavatelům učitelů, kteří chtějí využívat multimediální pro¬středí pro podporu (budoucích) učitelů.
Czech name
Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku: Koncepce – vývoj – aplikace
Czech description
Badatelsky orientovaná výuka a formativní hodnocení jsou představiteli moderních metod a postupů ve výuce. Aby mohly být smysluplně a efektivně pou¬žívány, je nutné vytvořit příležitosti k tomu, aby se s nimi učitelé seznamovali, pro¬mýšleli je a propojovali je s cíli a obsahy výuky. Tento text si klade za cíl představit online multimediální vzdělávací prostředí Hyperspace, které formou videozáznamů, textových a obrázkových popisů výuky představuje badatelsky orientovanou výuku a formativní hodnocení, a vede uživatele k jejich reflexi. Cílovou skupinou pro toto prostředí jsou (budoucí) učitelé i vzdělavatelé učitelů. Text nejprve představuje teo¬retická východiska, na kterých je prostředí postaveno, poté jeho design a vývoj. De¬tailně jsou popsány jednotlivé komponenty i možnosti práce s Hyperspace pro různé cílové skupiny. Na závěr jsou diskutovány výzvy pro budoucí rozvoj Hyperspace. Text je určen především vzdělavatelům učitelů, kteří chtějí využívat multimediální pro¬středí pro podporu (budoucích) učitelů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000368" target="_blank" >TL02000368: Learning Hyperspace for Formative Assessment and Inquiry Based Science Teaching</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Volume of the periodical
33
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
29
Pages from-to
185-213
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—