How to create a plausible STEM task: Sweetening the tea
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908716" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908716 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://public.kma.zcu.cz/jcmf/Sbornik_2024.pdf" target="_blank" >https://public.kma.zcu.cz/jcmf/Sbornik_2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak vytvořit věrohodnou STEM úlohu: Sladíme si čaj
Original language description
Příspěvek nabízí náhled do problematiky výběru a tvorby prakticky založených úloh vhodných (nejen) pro STEM vzdělávání. Krok za krokem popisujeme postup úpravy jedné ne zcela povedené úlohy, která má nevěrohodné kontexty a chybný didaktický model, na úlohu s věrohodnými kontexty a korektním didaktickým modelem. Nově vytvořená úloha je vhodná pro žáky 2. stupně ZŠ. Úloha integruje matematická témata (objem kvádru, čtení grafu) s tématy přírodovědnými (hustota, hmotnostní zlomek).
Czech name
Jak vytvořit věrohodnou STEM úlohu: Sladíme si čaj
Czech description
Příspěvek nabízí náhled do problematiky výběru a tvorby prakticky založených úloh vhodných (nejen) pro STEM vzdělávání. Krok za krokem popisujeme postup úpravy jedné ne zcela povedené úlohy, která má nevěrohodné kontexty a chybný didaktický model, na úlohu s věrohodnými kontexty a korektním didaktickým modelem. Nově vytvořená úloha je vhodná pro žáky 2. stupně ZŠ. Úloha integruje matematická témata (objem kvádru, čtení grafu) s tématy přírodovědnými (hustota, hmotnostní zlomek).
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2024
ISBN
978-80-11-05688-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
151-156
Publisher name
FAV ZČU
Place of publication
Plzeň
Event location
Srní
Event date
Nov 7, 2024
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—