Mobile marketing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011136" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011136 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mobil marketing
Original language description
Tento článek se zabývá jedním z moderních trendů v marketingové komunikaci, kterým je mobil marketing. Koncem roku 2008 bylo spuštěno několik projektů, které využívají k cílené marketingové komunikaci mobilní telefony spotřebitelů. Komerční zprávy jsou zasílány na základě souhlasu či registrace spotřebitelů na speciálních webových stránkách, například hellomobile.cz. Přínosem pro spotřebitele je bonus, který může mít více forem. Od zasílání peněz na účet, přes volné SMS/MMS a minuty, až po bonusy zasílané přímo operátorovi, na jejichž základě je spotřebiteli snížena paušální platba. Výhodou pro zadavatele takovéto reklamy je jednoznačně přesná segmentace a měřitelnost. Z výzkumu, který proběhl na EF JU v Českých Budějovicích v roce 2008 vyplývá, že tento způsob komunikace by přivítalo 45,9% respondentů. Tento výsledek je podpořen i průzkumy společností Omnicom Media Group a Mediaresearch. V případě společnosti Omnicom Media Group by komerční zprávy na mobilní telefon za bonus přivítalo
Czech name
Mobil marketing
Czech description
Tento článek se zabývá jedním z moderních trendů v marketingové komunikaci, kterým je mobil marketing. Koncem roku 2008 bylo spuštěno několik projektů, které využívají k cílené marketingové komunikaci mobilní telefony spotřebitelů. Komerční zprávy jsou zasílány na základě souhlasu či registrace spotřebitelů na speciálních webových stránkách, například hellomobile.cz. Přínosem pro spotřebitele je bonus, který může mít více forem. Od zasílání peněz na účet, přes volné SMS/MMS a minuty, až po bonusy zasílané přímo operátorovi, na jejichž základě je spotřebiteli snížena paušální platba. Výhodou pro zadavatele takovéto reklamy je jednoznačně přesná segmentace a měřitelnost. Z výzkumu, který proběhl na EF JU v Českých Budějovicích v roce 2008 vyplývá, že tento způsob komunikace by přivítalo 45,9% respondentů. Tento výsledek je podpořen i průzkumy společností Omnicom Media Group a Mediaresearch. V případě společnosti Omnicom Media Group by komerční zprávy na mobilní telefon za bonus přivítalo
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—