All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Retail food network of regional

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55178" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55178 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Maloobchodní síť regionálních potravin

  • Original language description

    V současné době se objevuje mezi českými spotřebiteli významný trend, který se v současnosti začíná mezi zákazníky stále častěji objevovat a to je vyhledávání především regionálních tuzemských potravin. Jde o reakci na případy dovozů nekvalitních, mnohdyi zdravotně závadných potravin ze zahraničí. Spotřebitelé si postupně začínají uvědomovat význam lidského zdraví a přímý vliv kvality konzumovaných potravin vyráběných s podle tradičních receptur. Proto je nutné podpořit nejen domácí, tedy české potraviny, ale i produkty přímo z konkrétního kraje. Příkladem konkrétního obchodního řetězce, který na tento trend zareagoval, je společnost Jednota s. d., která jako první z maloobchodních řetězců již řadu let vytváří prodejní síť nabízející čerstvé a regionální potraviny v Jihočeském kraji. Společnost Stores ČR začalo v loňském roce vyhledávat regionální výrobce či pěstitele a společnost Ahold, která rovněž v roce 2011 vybrala mezi svými stávajícími i novými dodavateli pečiva regionální firm

  • Czech name

    Maloobchodní síť regionálních potravin

  • Czech description

    V současné době se objevuje mezi českými spotřebiteli významný trend, který se v současnosti začíná mezi zákazníky stále častěji objevovat a to je vyhledávání především regionálních tuzemských potravin. Jde o reakci na případy dovozů nekvalitních, mnohdyi zdravotně závadných potravin ze zahraničí. Spotřebitelé si postupně začínají uvědomovat význam lidského zdraví a přímý vliv kvality konzumovaných potravin vyráběných s podle tradičních receptur. Proto je nutné podpořit nejen domácí, tedy české potraviny, ale i produkty přímo z konkrétního kraje. Příkladem konkrétního obchodního řetězce, který na tento trend zareagoval, je společnost Jednota s. d., která jako první z maloobchodních řetězců již řadu let vytváří prodejní síť nabízející čerstvé a regionální potraviny v Jihočeském kraji. Společnost Stores ČR začalo v loňském roce vyhledávat regionální výrobce či pěstitele a společnost Ahold, která rovněž v roce 2011 vybrala mezi svými stávajícími i novými dodavateli pečiva regionální firm

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    GA - Agricultural economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Auspicia

  • ISSN

    1214-4967

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    VIII

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    12-18

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database