Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019464" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019464 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?
Original language description
Supply Chain environment lay new demands on management practice and development of the new managerial approaches in the theory. One of them is horizontal and vertical integration of materials and information flows need. But in the managerial practice continue problems with coordination of enterprise management partial fields and development of the marketing and logistical theory goes sometimes on own ways. Object of this study is analysis of reasons of the poor coordination between logistics and marketing and role of the CRM system implementation in the SCM environment in the improvement of this situation. Study is concerned on logistical technologies as JiT KANBAN QR ECR CPFR, TOC and other methods implementation as prerequisite of the successful total supply chain management and successful CRM implementation. New concept of the DCM is discussed.
Czech name
Poptávkový řetězec- nový pojem nebo nový přístup při plnění požadavků zákazníků?
Czech description
Prostředí dodavatelských řetězců klade nové požadavky na manažerskou praxi a vývoj nových teoretických přístupů. Jeden z nich je horizontální a vertikální integrace materiálových a informačních toků. V manažerské praxi však pokračují problémy s koordinací jednotlivých částí managementu podniků, zejména marketingu a logistiky. Stejně tak jde výzkum v obou oblastech vlastní cestou. Cílem studie je analýza příčin špatně koordinace mezi logistikou a marketingem a roli implementace CRM systému při zlepšení této situace. Studie je zaměřena na logistické technologie jako je JiT, KANBAN, QR, ECR, CPFR, TOC a dalších metod jako předpoklad úspěšného řízení dodavatelského řetězce a úspěšného zavedení CRM. Nová koncept DCM je diskutován.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Research Papers
ISSN
1336-815X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
3
Pages from-to
39-41
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—