All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Demand Chain Management - New Approach for Logistics and Marketing collaboration

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019474" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019474 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Demand Chain Management - New Approach for Logistics and Marketing collaboration

  • Original language description

    Supply Chain environment lay new demands on management practice and development of the new managerial approach in the theory. Because the new concept of the logistics is " strategic management of the total supply chain" the role of the modern logistics is in this field very important. One of the basic problems in the supply chain management is to secure the horizontal and vertical integration of materials and information flows. But in the managerial practice continue problems with coordination of enterprise management partial fields and development of the marketing and the logistical theory goes sometimes on their own ways. The object of this study is analysis of reasons of the poor coordination between logistics and marketing not only in the enterprise, but in the whole supply chain and the role of the CRM and the new concept DCM system implementation in the SCM environment in the improvement of this situation.

  • Czech name

    Poptávkový řetězec- nový pokus o spolupráci marketingu a logistiky

  • Czech description

    Dodavatelské řetězce kladou nové požadavky na manažerskou praxi a teorii. Protože podle moderního pojetí je logistika "strategické řízení úplného dodavatelského řetězce" stává se role logistiky mimořádně významnou. Hlavním problémem řízení je nutnost horizontální a vertikální integrace. V praxi však stale vznikají problémy spojené s koordinací jednotlivých podnikových funkcí, zejména marketingu a logistiky. Cílem stati je charakterizovat hlavní problémy koordinace a navrhnout cesty, jak integraci prohloubit. Součástí studie je I hodnocení nového konceptu DCM.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Transport a logistics

  • ISBN

  • ISSN

    1451-107X

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    56-62

  • Publisher name

    Fakulta BERG Technická univerzita

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

    Štrbské pleso

  • Event date

    Nov 7, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article