All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019476" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019476 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?

  • Original language description

    This contribution picks up on the threads of the paper [Grosova, Gros 2006] and the book [Lostakova H. and coll. 2006] and is dealing with new trends in marketing and supply chain management (SCM) integration in customers needs meeting. On the basis of literature review and discussion with marketing, logistical and supply chain managers in Czech companies the new concept of the demand chain management (DCM) is discussed [Juttner, Christipher, Baker 2006]. Authors state, that the concept of DCM is not inmanagerial practice and management theory enlarged, but we may find the basic principles of DCM in marketing, logistics and supply chain management theory and practice.

  • Czech name

    Poptávkový řetězec- nový pojem nebo nový přístup při plnění požadavků zákazníků?

  • Czech description

    Příspěvek navazuje na práce uskutečněné autory v roce2006 a zabývá se problematikou integrace marketingu a SCM. Východiskem je rozsáhlá rešerše literárních pramenů a diskuze s předními odborníky z oblasti marketingu a logistiky. Autoři konstatují, že nový koncept DCM není mezi odbornou veřejností znám, ale principy nového konceptu jsou nedílnou součástí moderního CRM konceptu i systému řízení dodavatelských řetězců.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Modern Approaches to corporate management

  • ISBN

    978-80-227-2750-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    28-36

  • Publisher name

    STU Bratislava

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Sep 6, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article