Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019476" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019476 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?
Original language description
This contribution picks up on the threads of the paper [Grosova, Gros 2006] and the book [Lostakova H. and coll. 2006] and is dealing with new trends in marketing and supply chain management (SCM) integration in customers needs meeting. On the basis of literature review and discussion with marketing, logistical and supply chain managers in Czech companies the new concept of the demand chain management (DCM) is discussed [Juttner, Christipher, Baker 2006]. Authors state, that the concept of DCM is not inmanagerial practice and management theory enlarged, but we may find the basic principles of DCM in marketing, logistics and supply chain management theory and practice.
Czech name
Poptávkový řetězec- nový pojem nebo nový přístup při plnění požadavků zákazníků?
Czech description
Příspěvek navazuje na práce uskutečněné autory v roce2006 a zabývá se problematikou integrace marketingu a SCM. Východiskem je rozsáhlá rešerše literárních pramenů a diskuze s předními odborníky z oblasti marketingu a logistiky. Autoři konstatují, že nový koncept DCM není mezi odbornou veřejností znám, ale principy nového konceptu jsou nedílnou součástí moderního CRM konceptu i systému řízení dodavatelských řetězců.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Modern Approaches to corporate management
ISBN
978-80-227-2750-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
28-36
Publisher name
STU Bratislava
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Sep 6, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—