Pilots cardiovascular response in flights with plus and minus gravitational acceleration changes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F06%3AULZHA002" target="_blank" >RIV/61382981:_____/06:ULZHA002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kardiovaskulární reakce pilotů za letu při kladných a záporných změnách gravitačního zrychlení
Original language description
Letecké systémy kopírující terén při nízkých letech vystavují piloty v bojových letounech s vysokou manévrovací schopností novému typu zátěže. Nová kvalita letové zátěže je vyjádřena změnami kladného a záporného gravitačního zrychlení. Vysoká úroveň odolnosti pilota vůči této zátěži je základním předpokladem pro zvládnutí nízkých letů kopírujících terén v bojových letounech. Dokázali jsme, že horizontální lety se sinusovým profilem změny výšky lze využívat k ohodnocení odolnosti pilotů vůči střídající se kladné a záporné gravitační zátěži. Výsledky fyziologických reakcí v gravitační zátěži při letech se sinusovými změnami výšky prokázaly negativní vliv push-pull efektu na pilotovu základní odolnost vůči kladnému gravitačnímu zrychlení. Výsledky se opírají o vyhodnocení fyziologických změn kontinuálního krevního tlaku a srdeční frekvence. Za účelem testování odolnosti pilotů vůči uvedenému typu zátěže byla vyvinuta metoda testování odolnosti v podmínkách push-pull efektu pomocí zařízení
Czech name
Kardiovaskulární reakce pilotů za letu při kladných a záporných změnách gravitačního zrychlení
Czech description
Letecké systémy kopírující terén při nízkých letech vystavují piloty v bojových letounech s vysokou manévrovací schopností novému typu zátěže. Nová kvalita letové zátěže je vyjádřena změnami kladného a záporného gravitačního zrychlení. Vysoká úroveň odolnosti pilota vůči této zátěži je základním předpokladem pro zvládnutí nízkých letů kopírujících terén v bojových letounech. Dokázali jsme, že horizontální lety se sinusovým profilem změny výšky lze využívat k ohodnocení odolnosti pilotů vůči střídající se kladné a záporné gravitační zátěži. Výsledky fyziologických reakcí v gravitační zátěži při letech se sinusovými změnami výšky prokázaly negativní vliv push-pull efektu na pilotovu základní odolnost vůči kladnému gravitačnímu zrychlení. Výsledky se opírají o vyhodnocení fyziologických změn kontinuálního krevního tlaku a srdeční frekvence. Za účelem testování odolnosti pilotů vůči uvedenému typu zátěže byla vyvinuta metoda testování odolnosti v podmínkách push-pull efektu pomocí zařízení
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
KA - Militarism
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the World Congress on Medical Physics and Biomedical Engineering 2006
ISBN
3-540-36839-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
106-109
Publisher name
Springer-Verlag Berlin Heildelberg
Place of publication
Berlin
Event location
Seoul, Korea
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—