All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pilots cardiovascular response in flights with plus and minus gravitational acceleration changes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F06%3AULZHA002" target="_blank" >RIV/61382981:_____/06:ULZHA002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kardiovaskulární reakce pilotů za letu při kladných a záporných změnách gravitačního zrychlení

  • Original language description

    Letecké systémy kopírující terén při nízkých letech vystavují piloty v bojových letounech s vysokou manévrovací schopností novému typu zátěže. Nová kvalita letové zátěže je vyjádřena změnami kladného a záporného gravitačního zrychlení. Vysoká úroveň odolnosti pilota vůči této zátěži je základním předpokladem pro zvládnutí nízkých letů kopírujících terén v bojových letounech. Dokázali jsme, že horizontální lety se sinusovým profilem změny výšky lze využívat k ohodnocení odolnosti pilotů vůči střídající se kladné a záporné gravitační zátěži. Výsledky fyziologických reakcí v gravitační zátěži při letech se sinusovými změnami výšky prokázaly negativní vliv push-pull efektu na pilotovu základní odolnost vůči kladnému gravitačnímu zrychlení. Výsledky se opírají o vyhodnocení fyziologických změn kontinuálního krevního tlaku a srdeční frekvence. Za účelem testování odolnosti pilotů vůči uvedenému typu zátěže byla vyvinuta metoda testování odolnosti v podmínkách push-pull efektu pomocí zařízení

  • Czech name

    Kardiovaskulární reakce pilotů za letu při kladných a záporných změnách gravitačního zrychlení

  • Czech description

    Letecké systémy kopírující terén při nízkých letech vystavují piloty v bojových letounech s vysokou manévrovací schopností novému typu zátěže. Nová kvalita letové zátěže je vyjádřena změnami kladného a záporného gravitačního zrychlení. Vysoká úroveň odolnosti pilota vůči této zátěži je základním předpokladem pro zvládnutí nízkých letů kopírujících terén v bojových letounech. Dokázali jsme, že horizontální lety se sinusovým profilem změny výšky lze využívat k ohodnocení odolnosti pilotů vůči střídající se kladné a záporné gravitační zátěži. Výsledky fyziologických reakcí v gravitační zátěži při letech se sinusovými změnami výšky prokázaly negativní vliv push-pull efektu na pilotovu základní odolnost vůči kladnému gravitačnímu zrychlení. Výsledky se opírají o vyhodnocení fyziologických změn kontinuálního krevního tlaku a srdeční frekvence. Za účelem testování odolnosti pilotů vůči uvedenému typu zátěže byla vyvinuta metoda testování odolnosti v podmínkách push-pull efektu pomocí zařízení

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    KA - Militarism

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the World Congress on Medical Physics and Biomedical Engineering 2006

  • ISBN

    3-540-36839-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    106-109

  • Publisher name

    Springer-Verlag Berlin Heildelberg

  • Place of publication

    Berlin

  • Event location

    Seoul, Korea

  • Event date

    Jan 1, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article