All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Distance Education in Social Work During the Coronavirus Crisis in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F23%3AA2402IXP" target="_blank" >RIV/61988987:17200/23:A2402IXP - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/62690094:18460/22:50019874

  • Result on the web

    <a href="https://socialniprace.cz/issue/2022-06/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/issue/2022-06/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Distanční vzdělávání v sociální práci v období koronavirové krize v České republice

  • Original language description

    CÍLE: Hlavním cílem stati je porovnat vnímání distančních forem výuky vyučujícími a studenty sociální práce na vysokých školách v České republice v období mimořádných opatření přijatých vládou České republiky proti šíření viru COVID-19. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Období koronavirové pandemie se odráželo v řadě lidských činnostech a jednou z ním bylo i vysokoškolské vzdělávání sociální práce. Vyučující a jejich studenti čelili novým výzvám, museli se rychle zorientovat a začít využívat online výuku, přestože vzdělávání v oboru sociální práce je specifické tím, že je postavené na vzájemné interakci. Práce navazuje na studie Reamera (2019, 2013), Kuzmana (2019) a dalších. METODY: Pro výzkum byla využita kvantitativní výzkumná strategie, konkrétně se jedná o techniku dotazníkového šetření. VÝSLEDKY: Vyučující vnímají distanční vzdělávání jako náročnější na přípravu, oproti studentům, kteří vnímají stejnou náročnost přípravy na distanční vzdělávání. Studenti a vyučující hodnotí distanční vzdělávání jako náročnější v komparaci s klasickou formou výuky. Dle vyučujících i studentů lze studium sociální práce vyučovat částečně v online prostoru. Výhradně online vzdělávání považují za méně vhodnější pro přípravu povolání sociální práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Aplikačním cílem je podpořit veřejnou diskusi k problematice vhodnosti využívání distančních forem výuky při vzdělávání budoucích sociálních pracovníků.

  • Czech name

    Distanční vzdělávání v sociální práci v období koronavirové krize v České republice

  • Czech description

    CÍLE: Hlavním cílem stati je porovnat vnímání distančních forem výuky vyučujícími a studenty sociální práce na vysokých školách v České republice v období mimořádných opatření přijatých vládou České republiky proti šíření viru COVID-19. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Období koronavirové pandemie se odráželo v řadě lidských činnostech a jednou z ním bylo i vysokoškolské vzdělávání sociální práce. Vyučující a jejich studenti čelili novým výzvám, museli se rychle zorientovat a začít využívat online výuku, přestože vzdělávání v oboru sociální práce je specifické tím, že je postavené na vzájemné interakci. Práce navazuje na studie Reamera (2019, 2013), Kuzmana (2019) a dalších. METODY: Pro výzkum byla využita kvantitativní výzkumná strategie, konkrétně se jedná o techniku dotazníkového šetření. VÝSLEDKY: Vyučující vnímají distanční vzdělávání jako náročnější na přípravu, oproti studentům, kteří vnímají stejnou náročnost přípravy na distanční vzdělávání. Studenti a vyučující hodnotí distanční vzdělávání jako náročnější v komparaci s klasickou formou výuky. Dle vyučujících i studentů lze studium sociální práce vyučovat částečně v online prostoru. Výhradně online vzdělávání považují za méně vhodnější pro přípravu povolání sociální práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Aplikačním cílem je podpořit veřejnou diskusi k problematice vhodnosti využívání distančních forem výuky při vzdělávání budoucích sociálních pracovníků.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociální práce/Sociálna práca

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    6

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    22-39

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85148574024