Distance Education in Social Work During the Coronavirus Crisis in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F23%3AA2402IXP" target="_blank" >RIV/61988987:17200/23:A2402IXP - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/62690094:18460/22:50019874
Result on the web
<a href="https://socialniprace.cz/issue/2022-06/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/issue/2022-06/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Distanční vzdělávání v sociální práci v období koronavirové krize v České republice
Original language description
CÍLE: Hlavním cílem stati je porovnat vnímání distančních forem výuky vyučujícími a studenty sociální práce na vysokých školách v České republice v období mimořádných opatření přijatých vládou České republiky proti šíření viru COVID-19. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Období koronavirové pandemie se odráželo v řadě lidských činnostech a jednou z ním bylo i vysokoškolské vzdělávání sociální práce. Vyučující a jejich studenti čelili novým výzvám, museli se rychle zorientovat a začít využívat online výuku, přestože vzdělávání v oboru sociální práce je specifické tím, že je postavené na vzájemné interakci. Práce navazuje na studie Reamera (2019, 2013), Kuzmana (2019) a dalších. METODY: Pro výzkum byla využita kvantitativní výzkumná strategie, konkrétně se jedná o techniku dotazníkového šetření. VÝSLEDKY: Vyučující vnímají distanční vzdělávání jako náročnější na přípravu, oproti studentům, kteří vnímají stejnou náročnost přípravy na distanční vzdělávání. Studenti a vyučující hodnotí distanční vzdělávání jako náročnější v komparaci s klasickou formou výuky. Dle vyučujících i studentů lze studium sociální práce vyučovat částečně v online prostoru. Výhradně online vzdělávání považují za méně vhodnější pro přípravu povolání sociální práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Aplikačním cílem je podpořit veřejnou diskusi k problematice vhodnosti využívání distančních forem výuky při vzdělávání budoucích sociálních pracovníků.
Czech name
Distanční vzdělávání v sociální práci v období koronavirové krize v České republice
Czech description
CÍLE: Hlavním cílem stati je porovnat vnímání distančních forem výuky vyučujícími a studenty sociální práce na vysokých školách v České republice v období mimořádných opatření přijatých vládou České republiky proti šíření viru COVID-19. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Období koronavirové pandemie se odráželo v řadě lidských činnostech a jednou z ním bylo i vysokoškolské vzdělávání sociální práce. Vyučující a jejich studenti čelili novým výzvám, museli se rychle zorientovat a začít využívat online výuku, přestože vzdělávání v oboru sociální práce je specifické tím, že je postavené na vzájemné interakci. Práce navazuje na studie Reamera (2019, 2013), Kuzmana (2019) a dalších. METODY: Pro výzkum byla využita kvantitativní výzkumná strategie, konkrétně se jedná o techniku dotazníkového šetření. VÝSLEDKY: Vyučující vnímají distanční vzdělávání jako náročnější na přípravu, oproti studentům, kteří vnímají stejnou náročnost přípravy na distanční vzdělávání. Studenti a vyučující hodnotí distanční vzdělávání jako náročnější v komparaci s klasickou formou výuky. Dle vyučujících i studentů lze studium sociální práce vyučovat částečně v online prostoru. Výhradně online vzdělávání považují za méně vhodnější pro přípravu povolání sociální práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Aplikačním cílem je podpořit veřejnou diskusi k problematice vhodnosti využívání distančních forem výuky při vzdělávání budoucích sociálních pracovníků.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální práce/Sociálna práca
ISSN
1213-6204
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
22-39
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85148574024