All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

USE OF Q-METHODOLOGY IN DETERMINING TEACHERS‘ OPINIONS ON IMPLEMENTATION OF INTEGRATED TEACHING

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F22%3AA2302FNZ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/22:A2302FNZ - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-chemie/seminar-doktorandov/zbornik-prispevkov.html" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-chemie/seminar-doktorandov/zbornik-prispevkov.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití Q-metodologie při zjišťování názorů učitelů na možnosti realizace integrované výuky

  • Original language description

    Diskuse kolem tvorby aktuálních vzdělávacích projektů je často provázena myšlenkami na využití principů integrace ve výuce. Integrovaná výuka je specifikována jako výuka, ve které jsou propojovány obsahy jednotlivých integrovaných předmětů, přičemž jsou sledovány cíle všech těchto předmětů a zároveň se formuje nový cíl vyplývající z integrovaného celku. Učitelé zaujímají ke koncepci integrované výuky různé postoje, jejichž odhalení a vymezení je důležité nejen pro oblast pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů. Cílem příspěvku je popsat použití výzkumné metody Q metodologie ve výzkumu zaměřeném na zjišťování názorů učitelů na možnost realizace integrované výuky. Příspěvek představuje faktory, které ovlivňují realizaci integrované výuky, příklady výroků (Q typů) vyplývajících z těchto faktorů a design celého výzkumu včetně uvedení možnosti realizace Q metodologie distanční formou.

  • Czech name

    Využití Q-metodologie při zjišťování názorů učitelů na možnosti realizace integrované výuky

  • Czech description

    Diskuse kolem tvorby aktuálních vzdělávacích projektů je často provázena myšlenkami na využití principů integrace ve výuce. Integrovaná výuka je specifikována jako výuka, ve které jsou propojovány obsahy jednotlivých integrovaných předmětů, přičemž jsou sledovány cíle všech těchto předmětů a zároveň se formuje nový cíl vyplývající z integrovaného celku. Učitelé zaujímají ke koncepci integrované výuky různé postoje, jejichž odhalení a vymezení je důležité nejen pro oblast pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů. Cílem příspěvku je popsat použití výzkumné metody Q metodologie ve výzkumu zaměřeném na zjišťování názorů učitelů na možnost realizace integrované výuky. Příspěvek představuje faktory, které ovlivňují realizaci integrované výuky, příklady výroků (Q typů) vyplývajících z těchto faktorů a design celého výzkumu včetně uvedení možnosti realizace Q metodologie distanční formou.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    17. mezinárodní seminár doktorandov didaktiky chémie a príbuzných doktorandských študijných programov - sborník príspevkov

  • ISBN

    978-80-557-1970-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    14-19

  • Publisher name

    BELIANUM. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • Event location

    Banská Bystrica

  • Event date

    Nov 26, 2021

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article