USE OF Q-METHODOLOGY IN DETERMINING TEACHERS‘ OPINIONS ON IMPLEMENTATION OF INTEGRATED TEACHING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F22%3AA2302FNZ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/22:A2302FNZ - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-chemie/seminar-doktorandov/zbornik-prispevkov.html" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-chemie/seminar-doktorandov/zbornik-prispevkov.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití Q-metodologie při zjišťování názorů učitelů na možnosti realizace integrované výuky
Original language description
Diskuse kolem tvorby aktuálních vzdělávacích projektů je často provázena myšlenkami na využití principů integrace ve výuce. Integrovaná výuka je specifikována jako výuka, ve které jsou propojovány obsahy jednotlivých integrovaných předmětů, přičemž jsou sledovány cíle všech těchto předmětů a zároveň se formuje nový cíl vyplývající z integrovaného celku. Učitelé zaujímají ke koncepci integrované výuky různé postoje, jejichž odhalení a vymezení je důležité nejen pro oblast pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů. Cílem příspěvku je popsat použití výzkumné metody Q metodologie ve výzkumu zaměřeném na zjišťování názorů učitelů na možnost realizace integrované výuky. Příspěvek představuje faktory, které ovlivňují realizaci integrované výuky, příklady výroků (Q typů) vyplývajících z těchto faktorů a design celého výzkumu včetně uvedení možnosti realizace Q metodologie distanční formou.
Czech name
Využití Q-metodologie při zjišťování názorů učitelů na možnosti realizace integrované výuky
Czech description
Diskuse kolem tvorby aktuálních vzdělávacích projektů je často provázena myšlenkami na využití principů integrace ve výuce. Integrovaná výuka je specifikována jako výuka, ve které jsou propojovány obsahy jednotlivých integrovaných předmětů, přičemž jsou sledovány cíle všech těchto předmětů a zároveň se formuje nový cíl vyplývající z integrovaného celku. Učitelé zaujímají ke koncepci integrované výuky různé postoje, jejichž odhalení a vymezení je důležité nejen pro oblast pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů. Cílem příspěvku je popsat použití výzkumné metody Q metodologie ve výzkumu zaměřeném na zjišťování názorů učitelů na možnost realizace integrované výuky. Příspěvek představuje faktory, které ovlivňují realizaci integrované výuky, příklady výroků (Q typů) vyplývajících z těchto faktorů a design celého výzkumu včetně uvedení možnosti realizace Q metodologie distanční formou.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
17. mezinárodní seminár doktorandov didaktiky chémie a príbuzných doktorandských študijných programov - sborník príspevkov
ISBN
978-80-557-1970-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
14-19
Publisher name
BELIANUM. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
Banská Bystrica
Event date
Nov 26, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—