Math Teacher's Journey to Scheme Building
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DSG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DSG - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Cesta učitele matematiky k budování schémat
Original language description
V článku nabízíme učitelské veřejnosti jeden z účinných nástrojů zlepšení vztahu českých žáků k matematice a zvýšení úrovně jejich myšlení. Ten spočívá v posunu směrem k vyučování založenému na konstruktivistických principech, které je reprezentováno metodou VOBS, tedy vyučování orientované na budování schémat. Klíčovým prvkem metody je učitel a jeho schopnost změny tradiční role. S využitím parametrů pro diagnostiku edukačního stylu učitele publikovaných D. Jirotkovou a studie kognitivní dimenze výukymatematiky publikované M. Hejným budeme analyzovat několik vyučovacích hodin budoucích učitelů matematiky 1. stupně ZŠ a představíme možné cesty ke změně edukačního stylu učitele matematiky 1. stupně ZŠ směrem k metodě budování schémat.
Czech name
Cesta učitele matematiky k budování schémat
Czech description
V článku nabízíme učitelské veřejnosti jeden z účinných nástrojů zlepšení vztahu českých žáků k matematice a zvýšení úrovně jejich myšlení. Ten spočívá v posunu směrem k vyučování založenému na konstruktivistických principech, které je reprezentováno metodou VOBS, tedy vyučování orientované na budování schémat. Klíčovým prvkem metody je učitel a jeho schopnost změny tradiční role. S využitím parametrů pro diagnostiku edukačního stylu učitele publikovaných D. Jirotkovou a studie kognitivní dimenze výukymatematiky publikované M. Hejným budeme analyzovat několik vyučovacích hodin budoucích učitelů matematiky 1. stupně ZŠ a představíme možné cesty ke změně edukačního stylu učitele matematiky 1. stupně ZŠ směrem k metodě budování schémat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2014, sborník příspěvků
ISBN
978-80-86843-45-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
73-78
Publisher name
Vydavatelský servis
Place of publication
Plzeň
Event location
Srní na Šumavě
Event date
Nov 6, 2014
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—