Academic and subjectively reflected sources of learning support of primary school teachers students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20021UI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20021UI - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Akademické a subjektivně reflektované zdroje podpory učení studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Original language description
Obsahem kapitoly je problematika scaffoldingu jako forem podpory efektivního učení vysokoškolských studentů. Vycházíme ze sociokognitivních teorií učení L. Vygotského a J.S. Brunera, kteří procesy učení podmiňují sociální interakcí a komunikací. Záměrem empirického šetření bylo zjistit, jak studenti učitelství 1. stupně ZŠ popisují formy a zdroje podpory, které využívají v procesu učení? Výzkumným nástrojem sběru dat byla asociační technika nestrukturovaného pojmového mapování umožňující vizualizovat organizaci vztahů uvnitř struktury pojmů. Výzkumný soubor tvořilo 22 studentů třetího ročníku magisterského oboru Učitelství 1. stupně základních škol na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Jednalo se o 4 muže a 18 žen. Sběr dat proběhl v období dubna a května roku 2018. Jednalo se o dostupný soubor respondentů. Analyzovali jsme 138 výroků a 22 pojmových map. Jako významná byla popsána oblast emocionálního a sociálního scaffoldingu, individuální učební strategie, které vykazují znaky individuálně podmíněných postupů, jež studenti preferují při řešení studijních úkolů. Z učebních materiálnů studenti našeho výzkumného souboru preferují neautorizované zdroje z „druhé ruky“. Využití knihovny nebo konzultace s učiteli se objevilo pouze ve třech výrocích.
Czech name
Akademické a subjektivně reflektované zdroje podpory učení studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Czech description
Obsahem kapitoly je problematika scaffoldingu jako forem podpory efektivního učení vysokoškolských studentů. Vycházíme ze sociokognitivních teorií učení L. Vygotského a J.S. Brunera, kteří procesy učení podmiňují sociální interakcí a komunikací. Záměrem empirického šetření bylo zjistit, jak studenti učitelství 1. stupně ZŠ popisují formy a zdroje podpory, které využívají v procesu učení? Výzkumným nástrojem sběru dat byla asociační technika nestrukturovaného pojmového mapování umožňující vizualizovat organizaci vztahů uvnitř struktury pojmů. Výzkumný soubor tvořilo 22 studentů třetího ročníku magisterského oboru Učitelství 1. stupně základních škol na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Jednalo se o 4 muže a 18 žen. Sběr dat proběhl v období dubna a května roku 2018. Jednalo se o dostupný soubor respondentů. Analyzovali jsme 138 výroků a 22 pojmových map. Jako významná byla popsána oblast emocionálního a sociálního scaffoldingu, individuální učební strategie, které vykazují znaky individuálně podmíněných postupů, jež studenti preferují při řešení studijních úkolů. Z učebních materiálnů studenti našeho výzkumného souboru preferují neautorizované zdroje z „druhé ruky“. Využití knihovny nebo konzultace s učiteli se objevilo pouze ve třech výrocích.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie
ISBN
978-80-7599-091-4
Number of pages of the result
10
Pages from-to
74-84
Number of pages of the book
167
Publisher name
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—