All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Academic and subjectively reflected sources of learning support of primary school teachers students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20021UI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20021UI - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Akademické a subjektivně reflektované zdroje podpory učení studentů učitelství 1. stupně ZŠ

  • Original language description

    Obsahem kapitoly je problematika scaffoldingu jako forem podpory efektivního učení vysokoškolských studentů. Vycházíme ze sociokognitivních teorií učení L. Vygotského a J.S. Brunera, kteří procesy učení podmiňují sociální interakcí a komunikací. Záměrem empirického šetření bylo zjistit, jak studenti učitelství 1. stupně ZŠ popisují formy a zdroje podpory, které využívají v procesu učení? Výzkumným nástrojem sběru dat byla asociační technika nestrukturovaného pojmového mapování umožňující vizualizovat organizaci vztahů uvnitř struktury pojmů. Výzkumný soubor tvořilo 22 studentů třetího ročníku magisterského oboru Učitelství 1. stupně základních škol na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Jednalo se o 4 muže a 18 žen. Sběr dat proběhl v období dubna a května roku 2018. Jednalo se o dostupný soubor respondentů. Analyzovali jsme 138 výroků a 22 pojmových map. Jako významná byla popsána oblast emocionálního a sociálního scaffoldingu, individuální učební strategie, které vykazují znaky individuálně podmíněných postupů, jež studenti preferují při řešení studijních úkolů. Z učebních materiálnů studenti našeho výzkumného souboru preferují neautorizované zdroje z „druhé ruky“. Využití knihovny nebo konzultace s učiteli se objevilo pouze ve třech výrocích.

  • Czech name

    Akademické a subjektivně reflektované zdroje podpory učení studentů učitelství 1. stupně ZŠ

  • Czech description

    Obsahem kapitoly je problematika scaffoldingu jako forem podpory efektivního učení vysokoškolských studentů. Vycházíme ze sociokognitivních teorií učení L. Vygotského a J.S. Brunera, kteří procesy učení podmiňují sociální interakcí a komunikací. Záměrem empirického šetření bylo zjistit, jak studenti učitelství 1. stupně ZŠ popisují formy a zdroje podpory, které využívají v procesu učení? Výzkumným nástrojem sběru dat byla asociační technika nestrukturovaného pojmového mapování umožňující vizualizovat organizaci vztahů uvnitř struktury pojmů. Výzkumný soubor tvořilo 22 studentů třetího ročníku magisterského oboru Učitelství 1. stupně základních škol na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Jednalo se o 4 muže a 18 žen. Sběr dat proběhl v období dubna a května roku 2018. Jednalo se o dostupný soubor respondentů. Analyzovali jsme 138 výroků a 22 pojmových map. Jako významná byla popsána oblast emocionálního a sociálního scaffoldingu, individuální učební strategie, které vykazují znaky individuálně podmíněných postupů, jež studenti preferují při řešení studijních úkolů. Z učebních materiálnů studenti našeho výzkumného souboru preferují neautorizované zdroje z „druhé ruky“. Využití knihovny nebo konzultace s učiteli se objevilo pouze ve třech výrocích.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie

  • ISBN

    978-80-7599-091-4

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    74-84

  • Number of pages of the book

    167

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter