All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Satisfied and dissatisfied teachers and their personality

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144454" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144454 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST

  • Original language description

    Popis: Práce mapuje rozdíly v osobnostních charakteristikách významně spokojených a nespokojených učitelů. Soubor učitelů tvořilo 91 výrazně nespokojených (70 žen a 21 mužů) a 49 výrazně spokojených (37 žen a 12 mužů) učitelů z českých základních a středních škol. Míra životní spokojenosti byla měřena Dotazníkem životní spokojenosti. Pro posouzení osobnostních rysů byl použit NEO-pětifaktorový osobnostní inventář. Výsledky ukázaly statisticky významné rozdíly v osobnostních charakteristikách mezi výrazně spokojenými a nespokojenými učiteli našeho výběrového souboru téměř ve všech dimenzích pětifaktorového modelu osobnosti, s výjimkou otevřenosti vůči zkušenosti. Tyto i další naše výsledky korespondují s jinými výzkumy. Výzkum osobnostních rysů učitelůmůže přinést důležité poznatky pro prevenci maladaptivního chování, stejně jako přispět k adaptaci na změny, kterými v současné době prochází náš vzdělávací systém.

  • Czech name

    SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST

  • Czech description

    Popis: Práce mapuje rozdíly v osobnostních charakteristikách významně spokojených a nespokojených učitelů. Soubor učitelů tvořilo 91 výrazně nespokojených (70 žen a 21 mužů) a 49 výrazně spokojených (37 žen a 12 mužů) učitelů z českých základních a středních škol. Míra životní spokojenosti byla měřena Dotazníkem životní spokojenosti. Pro posouzení osobnostních rysů byl použit NEO-pětifaktorový osobnostní inventář. Výsledky ukázaly statisticky významné rozdíly v osobnostních charakteristikách mezi výrazně spokojenými a nespokojenými učiteli našeho výběrového souboru téměř ve všech dimenzích pětifaktorového modelu osobnosti, s výjimkou otevřenosti vůči zkušenosti. Tyto i další naše výsledky korespondují s jinými výzkumy. Výzkum osobnostních rysů učitelůmůže přinést důležité poznatky pro prevenci maladaptivního chování, stejně jako přispět k adaptaci na změny, kterými v současné době prochází náš vzdělávací systém.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Otázniky rozhodovania: Teória, empíria, život, 31. Psychologické dni, Zborník príspevkov

  • ISBN

    978-80-8127-086-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    193-199

  • Publisher name

    Slovenská psychologická společnost pri SAV

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Sep 11, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article