Satisfied and dissatisfied teachers and their personality
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144454" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144454 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST
Original language description
Popis: Práce mapuje rozdíly v osobnostních charakteristikách významně spokojených a nespokojených učitelů. Soubor učitelů tvořilo 91 výrazně nespokojených (70 žen a 21 mužů) a 49 výrazně spokojených (37 žen a 12 mužů) učitelů z českých základních a středních škol. Míra životní spokojenosti byla měřena Dotazníkem životní spokojenosti. Pro posouzení osobnostních rysů byl použit NEO-pětifaktorový osobnostní inventář. Výsledky ukázaly statisticky významné rozdíly v osobnostních charakteristikách mezi výrazně spokojenými a nespokojenými učiteli našeho výběrového souboru téměř ve všech dimenzích pětifaktorového modelu osobnosti, s výjimkou otevřenosti vůči zkušenosti. Tyto i další naše výsledky korespondují s jinými výzkumy. Výzkum osobnostních rysů učitelůmůže přinést důležité poznatky pro prevenci maladaptivního chování, stejně jako přispět k adaptaci na změny, kterými v současné době prochází náš vzdělávací systém.
Czech name
SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST
Czech description
Popis: Práce mapuje rozdíly v osobnostních charakteristikách významně spokojených a nespokojených učitelů. Soubor učitelů tvořilo 91 výrazně nespokojených (70 žen a 21 mužů) a 49 výrazně spokojených (37 žen a 12 mužů) učitelů z českých základních a středních škol. Míra životní spokojenosti byla měřena Dotazníkem životní spokojenosti. Pro posouzení osobnostních rysů byl použit NEO-pětifaktorový osobnostní inventář. Výsledky ukázaly statisticky významné rozdíly v osobnostních charakteristikách mezi výrazně spokojenými a nespokojenými učiteli našeho výběrového souboru téměř ve všech dimenzích pětifaktorového modelu osobnosti, s výjimkou otevřenosti vůči zkušenosti. Tyto i další naše výsledky korespondují s jinými výzkumy. Výzkum osobnostních rysů učitelůmůže přinést důležité poznatky pro prevenci maladaptivního chování, stejně jako přispět k adaptaci na změny, kterými v současné době prochází náš vzdělávací systém.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Otázniky rozhodovania: Teória, empíria, život, 31. Psychologické dni, Zborník príspevkov
ISBN
978-80-8127-086-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
193-199
Publisher name
Slovenská psychologická společnost pri SAV
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Sep 11, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—