All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Life satisfaction of primary and secondary school teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144455" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144455 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf" target="_blank" >http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ

  • Original language description

    I přes obtížnost vymezení či definování životní spokojenosti je patrné, že tento subjektivně hodnocený a vnímaný pocit je sycen také sociodemografickým faktorem, kterým je zaměstnání jedince a s tím spojené okolnosti. Cílem této práce bylo prozkoumat celkovou životní spokojenost učitelů, včetně spokojenosti s jednotlivými oblastmi života. Pro získání potřebných dat byl použit Dotazník životní spokojenosti (DŽS), který vyplnilo 236 učitelů základních a středních škol z celé ČR. Data byla posuzována vzhledem k demografickým údajům (pohlaví, věk) a situačním faktorům (délka praxe, velikost učitelského sboru). Výsledky statistické analýzy potvrdily, že životní spokojenost zkoumaného souboru učitelů se nachází v oblasti normy. Výzkumná zjištění dále ukazují, že ve vnímání jednotlivých dimenzí dotazníku DŽS nebyl shledán signifikantní rozdíl ani z hlediska pohlaví, ani z hlediska velikosti učitelského sboru. Výsledky však naznačují signifikantní rozdíly podle typu školy. Učitelé ZŠ vykazují

  • Czech name

    Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ

  • Czech description

    I přes obtížnost vymezení či definování životní spokojenosti je patrné, že tento subjektivně hodnocený a vnímaný pocit je sycen také sociodemografickým faktorem, kterým je zaměstnání jedince a s tím spojené okolnosti. Cílem této práce bylo prozkoumat celkovou životní spokojenost učitelů, včetně spokojenosti s jednotlivými oblastmi života. Pro získání potřebných dat byl použit Dotazník životní spokojenosti (DŽS), který vyplnilo 236 učitelů základních a středních škol z celé ČR. Data byla posuzována vzhledem k demografickým údajům (pohlaví, věk) a situačním faktorům (délka praxe, velikost učitelského sboru). Výsledky statistické analýzy potvrdily, že životní spokojenost zkoumaného souboru učitelů se nachází v oblasti normy. Výzkumná zjištění dále ukazují, že ve vnímání jednotlivých dimenzí dotazníku DŽS nebyl shledán signifikantní rozdíl ani z hlediska pohlaví, ani z hlediska velikosti učitelského sboru. Výsledky však naznačují signifikantní rozdíly podle typu školy. Učitelé ZŠ vykazují

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Psychologické dny 2012: Prostor v nás a mezi námi - respekt, vzájemnost sdílení

  • ISBN

    978-80-244-3492-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    140-150

  • Publisher name

    Universita Palackého v Olomouci ve spúolupráci s Českomoravskou psychologickou společností

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Sep 12, 2012

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article