Life satisfaction of primary and secondary school teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144455" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144455 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf" target="_blank" >http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ
Original language description
I přes obtížnost vymezení či definování životní spokojenosti je patrné, že tento subjektivně hodnocený a vnímaný pocit je sycen také sociodemografickým faktorem, kterým je zaměstnání jedince a s tím spojené okolnosti. Cílem této práce bylo prozkoumat celkovou životní spokojenost učitelů, včetně spokojenosti s jednotlivými oblastmi života. Pro získání potřebných dat byl použit Dotazník životní spokojenosti (DŽS), který vyplnilo 236 učitelů základních a středních škol z celé ČR. Data byla posuzována vzhledem k demografickým údajům (pohlaví, věk) a situačním faktorům (délka praxe, velikost učitelského sboru). Výsledky statistické analýzy potvrdily, že životní spokojenost zkoumaného souboru učitelů se nachází v oblasti normy. Výzkumná zjištění dále ukazují, že ve vnímání jednotlivých dimenzí dotazníku DŽS nebyl shledán signifikantní rozdíl ani z hlediska pohlaví, ani z hlediska velikosti učitelského sboru. Výsledky však naznačují signifikantní rozdíly podle typu školy. Učitelé ZŠ vykazují
Czech name
Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ
Czech description
I přes obtížnost vymezení či definování životní spokojenosti je patrné, že tento subjektivně hodnocený a vnímaný pocit je sycen také sociodemografickým faktorem, kterým je zaměstnání jedince a s tím spojené okolnosti. Cílem této práce bylo prozkoumat celkovou životní spokojenost učitelů, včetně spokojenosti s jednotlivými oblastmi života. Pro získání potřebných dat byl použit Dotazník životní spokojenosti (DŽS), který vyplnilo 236 učitelů základních a středních škol z celé ČR. Data byla posuzována vzhledem k demografickým údajům (pohlaví, věk) a situačním faktorům (délka praxe, velikost učitelského sboru). Výsledky statistické analýzy potvrdily, že životní spokojenost zkoumaného souboru učitelů se nachází v oblasti normy. Výzkumná zjištění dále ukazují, že ve vnímání jednotlivých dimenzí dotazníku DŽS nebyl shledán signifikantní rozdíl ani z hlediska pohlaví, ani z hlediska velikosti učitelského sboru. Výsledky však naznačují signifikantní rozdíly podle typu školy. Učitelé ZŠ vykazují
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Psychologické dny 2012: Prostor v nás a mezi námi - respekt, vzájemnost sdílení
ISBN
978-80-244-3492-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
140-150
Publisher name
Universita Palackého v Olomouci ve spúolupráci s Českomoravskou psychologickou společností
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Sep 12, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—