All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Boundaries of a Czech multicultural education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150413" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150413 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2014.02.02.04" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/soced.2014.02.02.04</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2014.02.02.04" target="_blank" >10.7441/soced.2014.02.02.04</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Limity českého pojetí multikulturní výchovy

  • Original language description

    Studie je kritickou reflexí českého pojetí multikulturní výchovy. Na příkladu dlouhodobě uplatňovaného multikulturního vzdělávání v USA objasňujeme příliš úzké chápání rozsahu a obsahu multikulturní výchovy na českých školách a poukazujeme na problematické momenty, které nejen že neumožňují zdárné naplňování cílů multikulturního vzdělávání, ale dokonce mohou posilovat stereotypní uvažování a vytvářet xenofobní až rasistickou atmosféru ve školních třídách. Za významné činitele v tomto ohledu považujeme jednak osobnost pedagoga, jednak v českém prostředí běžnou konceptualizaci slovníku charakteristického pro rasistická a nacionalistická hnutí v řadě učebnic.

  • Czech name

    Limity českého pojetí multikulturní výchovy

  • Czech description

    Studie je kritickou reflexí českého pojetí multikulturní výchovy. Na příkladu dlouhodobě uplatňovaného multikulturního vzdělávání v USA objasňujeme příliš úzké chápání rozsahu a obsahu multikulturní výchovy na českých školách a poukazujeme na problematické momenty, které nejen že neumožňují zdárné naplňování cílů multikulturního vzdělávání, ale dokonce mohou posilovat stereotypní uvažování a vytvářet xenofobní až rasistickou atmosféru ve školních třídách. Za významné činitele v tomto ohledu považujeme jednak osobnost pedagoga, jednak v českém prostředí běžnou konceptualizaci slovníku charakteristického pro rasistická a nacionalistická hnutí v řadě učebnic.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociální pedagogika

  • ISSN

    1805-8825

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    62-72

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database