INOVATION LABORATORY (i-LAB) IN EDUCATION PROCESS: SYMBIOSIS OF MODERN TECHNOLOGY, ENVIRONMENT AND PSYCHOLOGICAL APPROACH
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73584579" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73584579 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2017/01/14.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2017/01/14.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2017.014" target="_blank" >10.5507/tvv.2017.014</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
INOVAČNÍ LABORATOŘ (i-LAB) V PROCESU VZDĚLÁVÁNÍ: SYMBIÓZA MODERNÍCH TECHNOLOGIÍ, PROSTŘEDÍ A PSYCHOLOGICKÉHO PŘÍSTUPU
Original language description
Příspěvek má za cíl představit koncept inovační laboratoře (i-Lab) a prezentovat využitelnost kombinace moderních technologií, upraveného prostředí a psychologického přístupu jako smysluplného nástroje ve vzdělávacím procesu. Inovační laboratoř lze považovat za metodou skupinové práce, která spouští mechanismy tvořivosti a spolupráce. Lze ji využít nejen při práci s pedagogy, ale i s lidmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Metoda vychází z kombinace působení moderátora, prostředí, atmosféry a technického vybavení – softwaru a hardwaru určeného pro tuto aktivitu. Školení pod vedením facilitátora umožňuje výměnu zkušeností a osvědčených postupů při organizaci a obohacení vzdělávacího procesu s využitím nových metod. Z psychologického hlediska lze využít osvědčené techniky, které otevírají či navozují bezpečnou atmosféru a dynamiku skupiny. V první fázi tvorby inovativní laboratoře bylo využito dotazníku vlastní konstrukce, který obsahoval specifické okruhy otázek z oblasti školení pedagogických pracovníků. Dotazník byl zaměřen na pedagogy základních a středních škol. V druhé fází bylo využito tvorby metodiky pro úpravu místnosti, specializační přípravy facilitátorů a osvojení si příslušných psychologických metod. Závěrečná třetí fáze hodnotila implementaci vzniklých scénářů do vzdělávacího procesu. Praktická zkušenost implementace specificky zaměřených scénářů výuky poukazuje na efektivnost, kreativitu a stimulační potenciál konceptu i-Lab.
Czech name
INOVAČNÍ LABORATOŘ (i-LAB) V PROCESU VZDĚLÁVÁNÍ: SYMBIÓZA MODERNÍCH TECHNOLOGIÍ, PROSTŘEDÍ A PSYCHOLOGICKÉHO PŘÍSTUPU
Czech description
Příspěvek má za cíl představit koncept inovační laboratoře (i-Lab) a prezentovat využitelnost kombinace moderních technologií, upraveného prostředí a psychologického přístupu jako smysluplného nástroje ve vzdělávacím procesu. Inovační laboratoř lze považovat za metodou skupinové práce, která spouští mechanismy tvořivosti a spolupráce. Lze ji využít nejen při práci s pedagogy, ale i s lidmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Metoda vychází z kombinace působení moderátora, prostředí, atmosféry a technického vybavení – softwaru a hardwaru určeného pro tuto aktivitu. Školení pod vedením facilitátora umožňuje výměnu zkušeností a osvědčených postupů při organizaci a obohacení vzdělávacího procesu s využitím nových metod. Z psychologického hlediska lze využít osvědčené techniky, které otevírají či navozují bezpečnou atmosféru a dynamiku skupiny. V první fázi tvorby inovativní laboratoře bylo využito dotazníku vlastní konstrukce, který obsahoval specifické okruhy otázek z oblasti školení pedagogických pracovníků. Dotazník byl zaměřen na pedagogy základních a středních škol. V druhé fází bylo využito tvorby metodiky pro úpravu místnosti, specializační přípravy facilitátorů a osvojení si příslušných psychologických metod. Závěrečná třetí fáze hodnotila implementaci vzniklých scénářů do vzdělávacího procesu. Praktická zkušenost implementace specificky zaměřených scénářů výuky poukazuje na efektivnost, kreativitu a stimulační potenciál konceptu i-Lab.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
101-106
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—