All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ATTITUDES OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS TOWARDS THE TOPICS OF SEXUALITY EDUCATION

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73587738" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73587738 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2018/08/sbornik_020818.pdf" target="_blank" >http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2018/08/sbornik_020818.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    POSTOJE VYUČUJÍCÍCH 1. STUPNĚ ZÁKLADNÍCH ŠKOL K TÉMATU SEXUÁLNÍ VÝCHOVY

  • Original language description

    Článek se věnuje postojům vyučujících k tématu sexuální výchovy. Výběrový soubor tvořilo 123 vyučujících z celé ČR. Použili jsme 16 otázek postojové škály hodnocené 1—6 (1 = nesouhlasím; 6 = souhlasím), pro které jsme se následně rozhodli najít nějaké obecnější faktory. Explorační faktorová analýza poukázala na existenci 2 faktorů, které společně vysvětlují 66 % celkového rozptylu. První faktor PŘIJATELNÉ KOMPETENCE označuje položky, které drtivá většina vyučujících hodnotí jako jednoznačně podstatné pro žáky na konci 1. stupně ZŠ a které odkazují na vzájemné vztahy mezi lidmi, biologické zakotvení sexuality a kromě jedné výjimky neobsahují slovo „sex“ či jeho odvozeniny. Druhý faktor MÉNĚ PŘIJATELNÉ KOMPETENCE označuje položky, kde již byly vyučující v hodnocení důležitosti zdrženlivější (šlo o položky explicitně hovořící o sexu či sexualitě). Domníváme se, že mohli tyto cíle považovat za předčasné pro žáky na 1. stupni. Nenalezli jsme rozdíly mezi vyučujícími na církevních a běžných ZŠ ani mezi vyučujícími, kteří již absolvovali vzdělání k sexuální výchově, či nikoliv.

  • Czech name

    POSTOJE VYUČUJÍCÍCH 1. STUPNĚ ZÁKLADNÍCH ŠKOL K TÉMATU SEXUÁLNÍ VÝCHOVY

  • Czech description

    Článek se věnuje postojům vyučujících k tématu sexuální výchovy. Výběrový soubor tvořilo 123 vyučujících z celé ČR. Použili jsme 16 otázek postojové škály hodnocené 1—6 (1 = nesouhlasím; 6 = souhlasím), pro které jsme se následně rozhodli najít nějaké obecnější faktory. Explorační faktorová analýza poukázala na existenci 2 faktorů, které společně vysvětlují 66 % celkového rozptylu. První faktor PŘIJATELNÉ KOMPETENCE označuje položky, které drtivá většina vyučujících hodnotí jako jednoznačně podstatné pro žáky na konci 1. stupně ZŠ a které odkazují na vzájemné vztahy mezi lidmi, biologické zakotvení sexuality a kromě jedné výjimky neobsahují slovo „sex“ či jeho odvozeniny. Druhý faktor MÉNĚ PŘIJATELNÉ KOMPETENCE označuje položky, kde již byly vyučující v hodnocení důležitosti zdrženlivější (šlo o položky explicitně hovořící o sexu či sexualitě). Domníváme se, že mohli tyto cíle považovat za předčasné pro žáky na 1. stupni. Nenalezli jsme rozdíly mezi vyučujícími na církevních a běžných ZŠ ani mezi vyučujícími, kteří již absolvovali vzdělání k sexuální výchově, či nikoliv.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PHD EXISTENCE 2018 „Nekonečno v psychologii“ ČESKO-SLOVENSKÁ PSYCHOLOGICKÁ KONFERENCE (NEJEN) PRO DOKTORANDY A O DOKTORANDECH Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5339-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    197-206

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Jan 31, 2018

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article