ATTITUDES OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS TOWARDS THE TOPICS OF SEXUALITY EDUCATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73587738" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73587738 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2018/08/sbornik_020818.pdf" target="_blank" >http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2018/08/sbornik_020818.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
POSTOJE VYUČUJÍCÍCH 1. STUPNĚ ZÁKLADNÍCH ŠKOL K TÉMATU SEXUÁLNÍ VÝCHOVY
Original language description
Článek se věnuje postojům vyučujících k tématu sexuální výchovy. Výběrový soubor tvořilo 123 vyučujících z celé ČR. Použili jsme 16 otázek postojové škály hodnocené 1—6 (1 = nesouhlasím; 6 = souhlasím), pro které jsme se následně rozhodli najít nějaké obecnější faktory. Explorační faktorová analýza poukázala na existenci 2 faktorů, které společně vysvětlují 66 % celkového rozptylu. První faktor PŘIJATELNÉ KOMPETENCE označuje položky, které drtivá většina vyučujících hodnotí jako jednoznačně podstatné pro žáky na konci 1. stupně ZŠ a které odkazují na vzájemné vztahy mezi lidmi, biologické zakotvení sexuality a kromě jedné výjimky neobsahují slovo „sex“ či jeho odvozeniny. Druhý faktor MÉNĚ PŘIJATELNÉ KOMPETENCE označuje položky, kde již byly vyučující v hodnocení důležitosti zdrženlivější (šlo o položky explicitně hovořící o sexu či sexualitě). Domníváme se, že mohli tyto cíle považovat za předčasné pro žáky na 1. stupni. Nenalezli jsme rozdíly mezi vyučujícími na církevních a běžných ZŠ ani mezi vyučujícími, kteří již absolvovali vzdělání k sexuální výchově, či nikoliv.
Czech name
POSTOJE VYUČUJÍCÍCH 1. STUPNĚ ZÁKLADNÍCH ŠKOL K TÉMATU SEXUÁLNÍ VÝCHOVY
Czech description
Článek se věnuje postojům vyučujících k tématu sexuální výchovy. Výběrový soubor tvořilo 123 vyučujících z celé ČR. Použili jsme 16 otázek postojové škály hodnocené 1—6 (1 = nesouhlasím; 6 = souhlasím), pro které jsme se následně rozhodli najít nějaké obecnější faktory. Explorační faktorová analýza poukázala na existenci 2 faktorů, které společně vysvětlují 66 % celkového rozptylu. První faktor PŘIJATELNÉ KOMPETENCE označuje položky, které drtivá většina vyučujících hodnotí jako jednoznačně podstatné pro žáky na konci 1. stupně ZŠ a které odkazují na vzájemné vztahy mezi lidmi, biologické zakotvení sexuality a kromě jedné výjimky neobsahují slovo „sex“ či jeho odvozeniny. Druhý faktor MÉNĚ PŘIJATELNÉ KOMPETENCE označuje položky, kde již byly vyučující v hodnocení důležitosti zdrženlivější (šlo o položky explicitně hovořící o sexu či sexualitě). Domníváme se, že mohli tyto cíle považovat za předčasné pro žáky na 1. stupni. Nenalezli jsme rozdíly mezi vyučujícími na církevních a běžných ZŠ ani mezi vyučujícími, kteří již absolvovali vzdělání k sexuální výchově, či nikoliv.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PHD EXISTENCE 2018 „Nekonečno v psychologii“ ČESKO-SLOVENSKÁ PSYCHOLOGICKÁ KONFERENCE (NEJEN) PRO DOKTORANDY A O DOKTORANDECH Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-5339-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
10
Pages from-to
197-206
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jan 31, 2018
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—