Creating competence for integrated teaching for teachers technically oriented courses
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009234 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vytváření kompetencí k integrované výuce u učitelů technicky orientovaných předmětů.
Original language description
V přípravě učitelů technicky orientovaných předmětů mohou studenti získat odborné způsobilosti v oblasti širších souvislostí techniky (i v širším vědním základu). Mohou tedy dobře poznat vzájemné působení přírody a společnosti na technickou realitu a naopak i projevy tohoto působení. V současné době je ale nanejvýš aktuální odbornou způsobilost v dané oblasti převést do roviny profesních kompetencí učitele, který dokáže provádět integrovanou, ucelenou výuku o technice. To je potřeba právě u učitelů obecněji zaměřených technických předmětů na středních školách. Integrovanou výuku ve smyslu výše uvedeném lze chápat jako spojení (syntézu) učiva jednotlivých učebních předmětů nebo kognitivně blízkých vzdělávacích oblastí v celek, který zdůrazňuje komplexnost a globálnost poznávání při uplatňování řady mezipředmětových vztahů.
Czech name
Vytváření kompetencí k integrované výuce u učitelů technicky orientovaných předmětů.
Czech description
V přípravě učitelů technicky orientovaných předmětů mohou studenti získat odborné způsobilosti v oblasti širších souvislostí techniky (i v širším vědním základu). Mohou tedy dobře poznat vzájemné působení přírody a společnosti na technickou realitu a naopak i projevy tohoto působení. V současné době je ale nanejvýš aktuální odbornou způsobilost v dané oblasti převést do roviny profesních kompetencí učitele, který dokáže provádět integrovanou, ucelenou výuku o technice. To je potřeba právě u učitelů obecněji zaměřených technických předmětů na středních školách. Integrovanou výuku ve smyslu výše uvedeném lze chápat jako spojení (syntézu) učiva jednotlivých učebních předmětů nebo kognitivně blízkých vzdělávacích oblastí v celek, který zdůrazňuje komplexnost a globálnost poznávání při uplatňování řady mezipředmětových vztahů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků ze 7. konference partnerství TTnet ČR - Aktuální problémy dalšího vzdělávání učitelů odborného výcviku a odborných předmětů v ČR.
ISBN
978-80-87063-22-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
29
Pages from-to
—
Publisher name
Národní ústav odborného výdělávání
Place of publication
Praha
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—