Family participation in literacy development at children of pre-school age in the context of development of social competencies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33118248" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33118248 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Participace rodiny na rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku v kontextu s rozvojem sociálních kompetencí
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na problematiku čtenářství, respektive na etapu předčtenářskou u dětí předškolního věku z pohledu rodičovské veřejnosti, a to v kontextu s rozvojem sociálních kompetencí. Cílem příspěvku je zjistit, jaké podmínky mají děti v rodiněpro vytváření elementárních základů ke čtenářství. Záměrem příspěvku je upozornit společnost na to, že pravidelné předčítání v rodině vytváří nejen pevné rodinné vazby, ale má významné místo v rozvoji celé osobnosti dítěte. Autorka příspěvku klade důrazpředevším na jeden podstatný aspekt, kterým je kontakt dítěte s rodiči. Názory rodičů na zkoumanou problematiku byly získány prostřednictvím sondy, která je jedním z konkrétních výstupů, jež autorka příspěvku realizuje v souvislosti se zapojením do Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci pod názvem "Kniha jako jeden z prostředků rozvoje sociálních dovedností".
Czech name
Participace rodiny na rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku v kontextu s rozvojem sociálních kompetencí
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na problematiku čtenářství, respektive na etapu předčtenářskou u dětí předškolního věku z pohledu rodičovské veřejnosti, a to v kontextu s rozvojem sociálních kompetencí. Cílem příspěvku je zjistit, jaké podmínky mají děti v rodiněpro vytváření elementárních základů ke čtenářství. Záměrem příspěvku je upozornit společnost na to, že pravidelné předčítání v rodině vytváří nejen pevné rodinné vazby, ale má významné místo v rozvoji celé osobnosti dítěte. Autorka příspěvku klade důrazpředevším na jeden podstatný aspekt, kterým je kontakt dítěte s rodiči. Názory rodičů na zkoumanou problematiku byly získány prostřednictvím sondy, která je jedním z konkrétních výstupů, jež autorka příspěvku realizuje v souvislosti se zapojením do Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci pod názvem "Kniha jako jeden z prostředků rozvoje sociálních dovedností".
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IX.
ISBN
978-80-87533-03-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
577-589
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Dec 1, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—