To highlight the views of professionals within special education and social services in direct relation to students leaving special education schools moving into adult social services, with the Olomouc region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143429" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143429 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Názory speciálních pedagogů a pracovníků vybraných sociálních služeb na problematiku ukončování povinné školní docházky studentů základních škol speciálních v souvislosti jejich přechodu do dalších navazujících sociálních služeb v Olomouckém kraji.
Original language description
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření, realizovaném v Olomouckém kraji, které bylo zaměřeno na hlubší poznání zkoumané problematiky; ukončení povinné školní docházky a následný přechod studentů (absolventů) základních škol speciálních dodalších navazujících sociálních služeb. Výzkumné otázky se mimo jiné týkaly zjištění názoru mezi třídními učiteli základních škol speciálních a pracovníků vybraných zařízení sociálních služeb (centra denních služeb, denní stacionáře, týdenní stacionářea domovy pro osoby se zdravotním postižením) v otázkách interdisciplinární spolupráce, význam vysvědčení jako důležitého zdroje informací a zda by oslovení pracovníci uvítali existenci, tzv.. koordinátora přechodu, který by se cíleně zabýval a připravoval žáků na přechod ze základní školy speciální do dalších navazujících sociálních služeb.
Czech name
Názory speciálních pedagogů a pracovníků vybraných sociálních služeb na problematiku ukončování povinné školní docházky studentů základních škol speciálních v souvislosti jejich přechodu do dalších navazujících sociálních služeb v Olomouckém kraji.
Czech description
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření, realizovaném v Olomouckém kraji, které bylo zaměřeno na hlubší poznání zkoumané problematiky; ukončení povinné školní docházky a následný přechod studentů (absolventů) základních škol speciálních dodalších navazujících sociálních služeb. Výzkumné otázky se mimo jiné týkaly zjištění názoru mezi třídními učiteli základních škol speciálních a pracovníků vybraných zařízení sociálních služeb (centra denních služeb, denní stacionáře, týdenní stacionářea domovy pro osoby se zdravotním postižením) v otázkách interdisciplinární spolupráce, význam vysvědčení jako důležitého zdroje informací a zda by oslovení pracovníci uvítali existenci, tzv.. koordinátora přechodu, který by se cíleně zabýval a připravoval žáků na přechod ze základní školy speciální do dalších navazujících sociálních služeb.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Študent na ceste k praxi II Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika 15. - 16. máj 2013
ISBN
978-80-555-0840-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
207-220
Publisher name
Prešovská univerzita
Place of publication
Prešov
Event location
Prešov
Event date
May 15, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—