Social Care System in the Czech 0epublic and Attitudes of Students for Persons with Disabilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146632" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146632 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Systém sociální péče v České republice a postoje studentů k osobám se zdravotním postižením
Original language description
Příspěvek popisuje systém sociální péče v České republice podle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách platného od 1. 1. 2007. Dále seznamuje s výsledky srovnávacího výzkumu postojů studentů PdF UP k osobám se zdravotním postižením v roce 2006 a 2010-2011. Postoje byly měřeny pomocí sémantického diferenciálu. Sémantický diferenciál je metoda zjišťující postoje jednotlivců nebo skupin pomocí sémantických prostorů. Poloha objektu v sémantickém prostoru je daná hodnocením na řadě bipolárních škál (vnašem případě sedmibodových). Protipóly jsou nastaveny pomocí verbálních antonym. Tyto škály jsou k jednotlivým dimenzím sémantického prostoru vybrány pomocí metod faktorové analýzy. V našem výzkumu jsme pomocí faktorové analýzy modifikovali dvoudimenzionální sémantický diferenciál ATER.
Czech name
Systém sociální péče v České republice a postoje studentů k osobám se zdravotním postižením
Czech description
Příspěvek popisuje systém sociální péče v České republice podle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách platného od 1. 1. 2007. Dále seznamuje s výsledky srovnávacího výzkumu postojů studentů PdF UP k osobám se zdravotním postižením v roce 2006 a 2010-2011. Postoje byly měřeny pomocí sémantického diferenciálu. Sémantický diferenciál je metoda zjišťující postoje jednotlivců nebo skupin pomocí sémantických prostorů. Poloha objektu v sémantickém prostoru je daná hodnocením na řadě bipolárních škál (vnašem případě sedmibodových). Protipóly jsou nastaveny pomocí verbálních antonym. Tyto škály jsou k jednotlivým dimenzím sémantického prostoru vybrány pomocí metod faktorové analýzy. V našem výzkumu jsme pomocí faktorové analýzy modifikovali dvoudimenzionální sémantický diferenciál ATER.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů