All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Toward the Level of the Repetition of Sentences, Comprehension of Mathematical Word Problems and Creating of Word Problems by Pupils Themselves at 3rd Grade Pupils at Elementary School and at Speech and Language Elementary School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152323" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152323 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K úrovni opakování vět, porozumění slovní úloze a tvorbě slovní úlohy žáky 3. ročníku ZŠ a základní školy logopedického typu

  • Original language description

    Tématem příspěvku je opakování vět, porozumění slovní úloze a dovednost tvorby slovní úlohy žáky 3. ročníku základní školy a základní školy logopedického typu. Opakování vět neznamená pouhou mechanickou reprodukcí vět. Předpokladem opakování vět je zpracování vět přes vlastní jazykový systém. Sedmileté děti řeší tento úkol obvykle správně. Žáci mladšího školního věku se specificky narušeným vývojem řeči, specifickými vývojovými obtížemi ve čtení a pravopisu, někteří žáci z bilingvního rodinného prostředí s jiným mateřským jazykem než českým ve zkoušce opakování vět četněji mění pořadí slov ve větě, morfologii slov, zkracují věty. Mnohdy je pozměněn původní význam slov, resp. vět, nedostatky v oblasti opakování vět zůstávají neodhaleny a mohou žákovi komplikovat školní práci jazykového charakteru. Nezřídka u žáků zaznamenáme potíže v porozumění čtení. Rezervy v porozumění čtení mohou představovat nevýhodu i v matematice, protože žákovi se nepodaří přesně porozumět slovní úloze, resp. sl

  • Czech name

    K úrovni opakování vět, porozumění slovní úloze a tvorbě slovní úlohy žáky 3. ročníku ZŠ a základní školy logopedického typu

  • Czech description

    Tématem příspěvku je opakování vět, porozumění slovní úloze a dovednost tvorby slovní úlohy žáky 3. ročníku základní školy a základní školy logopedického typu. Opakování vět neznamená pouhou mechanickou reprodukcí vět. Předpokladem opakování vět je zpracování vět přes vlastní jazykový systém. Sedmileté děti řeší tento úkol obvykle správně. Žáci mladšího školního věku se specificky narušeným vývojem řeči, specifickými vývojovými obtížemi ve čtení a pravopisu, někteří žáci z bilingvního rodinného prostředí s jiným mateřským jazykem než českým ve zkoušce opakování vět četněji mění pořadí slov ve větě, morfologii slov, zkracují věty. Mnohdy je pozměněn původní význam slov, resp. vět, nedostatky v oblasti opakování vět zůstávají neodhaleny a mohou žákovi komplikovat školní práci jazykového charakteru. Nezřídka u žáků zaznamenáme potíže v porozumění čtení. Rezervy v porozumění čtení mohou představovat nevýhodu i v matematice, protože žákovi se nepodaří přesně porozumět slovní úloze, resp. sl

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Komunikace a handicap II

  • ISBN

    978-80-7435-386-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    126-141

  • Publisher name

    Gaudeamus

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Sep 19, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article