Toward the Level of the Repetition of Sentences, Comprehension of Mathematical Word Problems and Creating of Word Problems by Pupils Themselves at 3rd Grade Pupils at Elementary School and at Speech and Language Elementary School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152323" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152323 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K úrovni opakování vět, porozumění slovní úloze a tvorbě slovní úlohy žáky 3. ročníku ZŠ a základní školy logopedického typu
Original language description
Tématem příspěvku je opakování vět, porozumění slovní úloze a dovednost tvorby slovní úlohy žáky 3. ročníku základní školy a základní školy logopedického typu. Opakování vět neznamená pouhou mechanickou reprodukcí vět. Předpokladem opakování vět je zpracování vět přes vlastní jazykový systém. Sedmileté děti řeší tento úkol obvykle správně. Žáci mladšího školního věku se specificky narušeným vývojem řeči, specifickými vývojovými obtížemi ve čtení a pravopisu, někteří žáci z bilingvního rodinného prostředí s jiným mateřským jazykem než českým ve zkoušce opakování vět četněji mění pořadí slov ve větě, morfologii slov, zkracují věty. Mnohdy je pozměněn původní význam slov, resp. vět, nedostatky v oblasti opakování vět zůstávají neodhaleny a mohou žákovi komplikovat školní práci jazykového charakteru. Nezřídka u žáků zaznamenáme potíže v porozumění čtení. Rezervy v porozumění čtení mohou představovat nevýhodu i v matematice, protože žákovi se nepodaří přesně porozumět slovní úloze, resp. sl
Czech name
K úrovni opakování vět, porozumění slovní úloze a tvorbě slovní úlohy žáky 3. ročníku ZŠ a základní školy logopedického typu
Czech description
Tématem příspěvku je opakování vět, porozumění slovní úloze a dovednost tvorby slovní úlohy žáky 3. ročníku základní školy a základní školy logopedického typu. Opakování vět neznamená pouhou mechanickou reprodukcí vět. Předpokladem opakování vět je zpracování vět přes vlastní jazykový systém. Sedmileté děti řeší tento úkol obvykle správně. Žáci mladšího školního věku se specificky narušeným vývojem řeči, specifickými vývojovými obtížemi ve čtení a pravopisu, někteří žáci z bilingvního rodinného prostředí s jiným mateřským jazykem než českým ve zkoušce opakování vět četněji mění pořadí slov ve větě, morfologii slov, zkracují věty. Mnohdy je pozměněn původní význam slov, resp. vět, nedostatky v oblasti opakování vět zůstávají neodhaleny a mohou žákovi komplikovat školní práci jazykového charakteru. Nezřídka u žáků zaznamenáme potíže v porozumění čtení. Rezervy v porozumění čtení mohou představovat nevýhodu i v matematice, protože žákovi se nepodaří přesně porozumět slovní úloze, resp. sl
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Komunikace a handicap II
ISBN
978-80-7435-386-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
126-141
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Sep 19, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—