Sentence Repetition and Sentence Comprehension at First Grade Pupils from Speech and Language Elementary School and Pupils from Elementary School of Common Type
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73586640" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73586640 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2018/06/2018_7.pdf" target="_blank" >http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2018/06/2018_7.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Opakování vět a porozumění větám u žáků 1. ročníku základní školy logopedického typu a základní školy
Original language description
Cílem výzkumu bylo vyšetřit opakování vět a porozumění větám u vybraného vzorku žáků 1. ročníků základní školy logopedického typu (dále též ZŠL) a žáků základní školy (dále též ZŠ). Autorka vyšetřila 46 žáků, z toho 13 ze základní školy logopedické, 12 ze základní školy pro žáky se specifickými poruchami učení a 21 žáků s typickým vývojem jazyka ze ZŠ. Výsledky: Žáci ze ZŠL (N=25) dosáhli průměrného skóre v Opakování vět 0,88 z celkového počtu 6 bodů, v Porozumění větám 5,52 z 9 bodů. Žáci ze ZŠ (N=21) měli průměrné skóre v Opakování vět 3,38 z 6 bodů, v Porozumění větám 6,52 z 9 bodů. Závěry: Žáci na ZŠ dosáhli v Opakování vět i v Porozumění větám lepšího výsledku než žáci ze ZŠL (p=0,0000; p=0,04). Mezi skóre v Opakování vět a Porozumění větám existuje významný vztah (N=46, míra závislosti r=0,39, p=0,007).
Czech name
Opakování vět a porozumění větám u žáků 1. ročníku základní školy logopedického typu a základní školy
Czech description
Cílem výzkumu bylo vyšetřit opakování vět a porozumění větám u vybraného vzorku žáků 1. ročníků základní školy logopedického typu (dále též ZŠL) a žáků základní školy (dále též ZŠ). Autorka vyšetřila 46 žáků, z toho 13 ze základní školy logopedické, 12 ze základní školy pro žáky se specifickými poruchami učení a 21 žáků s typickým vývojem jazyka ze ZŠ. Výsledky: Žáci ze ZŠL (N=25) dosáhli průměrného skóre v Opakování vět 0,88 z celkového počtu 6 bodů, v Porozumění větám 5,52 z 9 bodů. Žáci ze ZŠ (N=21) měli průměrné skóre v Opakování vět 3,38 z 6 bodů, v Porozumění větám 6,52 z 9 bodů. Závěry: Žáci na ZŠ dosáhli v Opakování vět i v Porozumění větám lepšího výsledku než žáci ze ZŠL (p=0,0000; p=0,04). Mezi skóre v Opakování vět a Porozumění větám existuje významný vztah (N=46, míra závislosti r=0,39, p=0,007).
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PHD Existence 2018 "Nekonečno v psychologii". Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-5339-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
10
Pages from-to
160-169
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jan 31, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—