Multiple-case study design in (special)education research
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153934" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153934 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/e-Pedagogium_1-2015on-line.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/e-Pedagogium_1-2015on-line.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Design mnohopřípadové studie ve (speciálně)pedagogickém výzkumu
Original language description
Příspěvek teoreticko-výzkumného zaměření poukazuje na výzkumný design v podobě případové studie, stejně jako v její jedné z mnoha podob - mnohopřípadové studie. Jsou shrnuty dostupné informace o typologii případových studií, které mohou být využity napříč výzkumu v tzv. pomáhajících profesích, včetně výzkumu pedagogického a speciálně pedagogického. Praktické využití designu mnohopřípadové studie je ilustrováno na autorském kvalitativním výzkumu tzv. limitů životního stylu u osob s chronickými onemocněními, přičemž cílovou skupinu zkoumaného souboru tvořily případy s roztroušenou sklerózou mozkomíšní. Výstupy výzkumu byly uplatněny také v sumarizaci výhod a možných limitů pro užití tohoto designu. Jelikož je design případové studie široce uplatnitelný,je význam příspěvku směřován do oblastí pedagogického, speciálně pedagogického výzkumu, stejně jako do oblasti tzv. pomáhajících profesí.
Czech name
Design mnohopřípadové studie ve (speciálně)pedagogickém výzkumu
Czech description
Příspěvek teoreticko-výzkumného zaměření poukazuje na výzkumný design v podobě případové studie, stejně jako v její jedné z mnoha podob - mnohopřípadové studie. Jsou shrnuty dostupné informace o typologii případových studií, které mohou být využity napříč výzkumu v tzv. pomáhajících profesích, včetně výzkumu pedagogického a speciálně pedagogického. Praktické využití designu mnohopřípadové studie je ilustrováno na autorském kvalitativním výzkumu tzv. limitů životního stylu u osob s chronickými onemocněními, přičemž cílovou skupinu zkoumaného souboru tvořily případy s roztroušenou sklerózou mozkomíšní. Výstupy výzkumu byly uplatněny také v sumarizaci výhod a možných limitů pro užití tohoto designu. Jelikož je design případové studie široce uplatnitelný,je význam příspěvku směřován do oblastí pedagogického, speciálně pedagogického výzkumu, stejně jako do oblasti tzv. pomáhajících profesí.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2015
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
7-20
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—