Possibilities of the pupil's self concept development in the field of technical education at the primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154364" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154364 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.009</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.009" target="_blank" >10.5507/jtie.2015.009</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti rozvoje sebepojetí žáka v technické výchově na primární škole
Original language description
Článek se zabývá problematikou rozvoje osobnostních kvalit žáka v oblasti technické výchovy na primární škole. Vzhledem k interdisciplinárnímu charakteru poskytuje primární škola dobré možnosti k rozvoji nejen poznatkové báze, ale také osobnostních kvalit žáka, a to prostřednictvím tvůrčí, kooperativní či problémové činnosti. Sebepojetí žáka je ve stati prezentováno jako konstrukt založený na informacích poskytovaných okolím žáka. Pro vytváření sebepojetí je významná jak aktivita samotná, tak činnost kooperativní, která umožňuje reflexi vlastní činnosti i názorů ostatních. V tomto smyslu je sebehodnocení v technické výchově prezentováno jako nedílná složka sebepojetí, která ovlivňuje jeho formování. Součástí článku je výzkumná sonda mapující učitelskévnímání faktorů rozhodujících při vytváření žákova sebepojetí.
Czech name
Možnosti rozvoje sebepojetí žáka v technické výchově na primární škole
Czech description
Článek se zabývá problematikou rozvoje osobnostních kvalit žáka v oblasti technické výchovy na primární škole. Vzhledem k interdisciplinárnímu charakteru poskytuje primární škola dobré možnosti k rozvoji nejen poznatkové báze, ale také osobnostních kvalit žáka, a to prostřednictvím tvůrčí, kooperativní či problémové činnosti. Sebepojetí žáka je ve stati prezentováno jako konstrukt založený na informacích poskytovaných okolím žáka. Pro vytváření sebepojetí je významná jak aktivita samotná, tak činnost kooperativní, která umožňuje reflexi vlastní činnosti i názorů ostatních. V tomto smyslu je sebehodnocení v technické výchově prezentováno jako nedílná složka sebepojetí, která ovlivňuje jeho formování. Součástí článku je výzkumná sonda mapující učitelskévnímání faktorů rozhodujících při vytváření žákova sebepojetí.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
1/2015
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
105-113
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—